محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی به پیشرفت اینترنت اشیا کمک می‌کنند

محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی به پیشرفت اینترنت اشیا کمک می‌کنند

در حالی محاسبات کوانتومی که هنوز در مرحله توسعه قرار دارد با این حال برای سرعت بخشیدن به هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به میدان آمده است.

در حالی محاسبات کوانتومی که هنوز در مرحله توسعه قرار دارد با این حال برای سرعت بخشیدن به هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به میدان آمده است.

چاک بروکس در محاسبات اخیر خود مطرح کرد که محاسبات کوانتومی به ما کمک می‌کند تا برخی از بزرگترین و پیچیده‌ترین چالش‌هایی را که ما با آن روبرو هستیم را برطرف کنیم. بروکس یک رهبر فکری امنیت سایبری و فناوری‌های نوظهور است و عضو هیئت علمی امنیت کوانتوم است که به آکادمی‌ها، صنایع، محققان و دولت اجازه همکاری می‌دهد.

محاسبات کوانتومی در زمان مناسب برای اینترنت اشیا اتفاق می‌افتد و تقریباً هر وسیله الکترونیکی در اینترنت قابل رؤیت است. تعداد دستگاه‌های متصل به سرعت در حال گسترش است. Business Insider Intelligence پیش‌بینی کرده است که تا سال 2023 ، 40 میلیارد دستگاه IoT از جمله سنسورها، داده‌ها، ماشین‌ها، افراد و تعامل بین آنها در سطح جهان وجود خواهد داشت.

چالش اصلی نحوه نظارت و اطمینان از خدمات با کیفیت از همه این دستگاه‌ها است. پاسخگویی، مقیاس‌پذیری، فرایندها و کارایی برای بهترین خدمات هر فناوری یا قابلیت جدید مورد نیاز است.

فناوری کوانتومی همچنین می‌تواند در پرداختن به تأخیر شبکه، قابلیت همکاری، هوش مصنوعی (AI)، آنالیز در زمان واقعی، تجزیه‌وتحلیل و پیش‌بینی، افزایش ذخیره‌سازی و حافظه اطلاعات، محاسبات ابری ایمن و زیرساختهای ارتباطی 5G در حال ظهور مفید باشد.

او در ادامهگفت: "با محاسبات کوانتومی و اینترنت اشیا (IoT)، یک اکوسیستم جدید در حال تحول در مورد مسائل سیاست نیز به وجود خواهد آمد. این موارد شامل، اخلاق، پروتکل‌های سازگار با امنیت سایبری، حفظ حریم خصوصی و نظارت، سیستم‌ها مستقل و بهترین شیوه‌های تجاری است.

نظریه کوانتوم

پایه و اساس رایانه‌های کلاسیک ترانزیستورها هستند که در یک سیستم دودویی که بیت‌ها با 0 یا 1 مشخص می‌شوند، روشن یا خاموش و غیره پردازش می‌شوند. نظریه کوانتوم نشان می‌دهد که امکان وجود دو چیز در دو مکان وجود دارد. این مقاله می‌تواند برای ایجاد یک سیستم محاسبات پیچیده‌تر و قدرتمندتر مورد استفاده قرار گیرد. رایانه‌های کوانتومی از "qubits" استفاده می‌کنند که می‌تواند به طور همزمان مقدار 0 و 1 باشد، بنابراین می‌توانند اطلاعات بیشتری را با سرعت بیشتری پردازش کنند. موارد استفاده از تشخیص چهره و جستجوهای پیچیده پایگاه داده گرفته تا یادگیری ماشین و رمزگذاری ایمن‌تر.

درحالی‌که محاسبات کوانتومی هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، شروع به راه‌اندازی بازارهای مختلفی کرده است. برای پذیرش محاسبات کوانتومی باید تجربه کاربر (UX) بهبود یابد تا کاربر اعتماد کند.

دکتر شارپ در این مورد می‌گوید تجربه ما در موردتکنولوژی‌های نوظهور، کسانی که محصولات و خدمات ایجاد می‌کنند باید فراموش کنند که آنها با فناوری بسیار پیچیده سروکار دارند. به همین ترتیب، بسیار مهم است که آزمایش قابلیت استفاده بر روی تمام محصولات کوانتومی و اینترنت اشیا IoT انجام شود تا اطمینان حاصل شود که دسترسی و استفاده از آنها آسان است و مشکلات کاربر واقعی را حل می‌کنند.

درجه‌ای از عدم اطمینان امنیت محاسبات کوانتومی را احاطه کرده است و انتظار می‌رود علاقه به توزیع كوانتومی كلیدی (QKD) در سال 2020 افزایش یابد زیرا علاقه به روش‌های امنیتی پیرامون كامپيوتر كیفیت افزایش می‌یابد. این ادعا گزارشی ست از CB Insights به نقل از IDQ ، یک شركت متمركز بر امنیت محاسبات كوانتومی. QKD یک روش ارتباطی امنیتی است که دو طرف یک کلید مخفی مشترک به صورت تصادفی انتخاب می‌کنند که فقط برای آنها شناخته شده است و می‌توانند برای رمزگذاری و رمزگشایی پیام‌ها استفاده شوند.

این گزارش نشان می‌دهد که در صورت حمایت از رایانه‌های کوانتومی، هوش مصنوعی (AI) بسیار قدرتمندتر خواهد شد.

شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر مایکروسافت و آمازون به تازگی اعلام کرده‌اند که وارد بازار محاسبات کوانتومی می‌شوند و گوگل به دلیل ادعا می‌کند که "برتری کوانتومی" ایجاد کرده است و نشانه‌های دیگری از شتاب گوگل در این زمینه در حال وقوع است.

مطالب مرتبط

محققان می‌گویند محاسبات عصبی باید مبتنی بر مغز حشرات باشد نه انسان

دانشمندان می‌گویند مغز حشرات الگوی بهتری نسبت به مغز انسان برای هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) است زیرا ساده‌تر هستند و روی فرایندهای کلیدی تمرکز می‌کنند.

استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا برای تشخیص بیماری کرونا

محققان دانشگاه UMass می‌گویند که استفاده از یک دستگاه Raspberry Pi edge می‌تواند به شناسایی علائم شبه آنفلوانزا کمک کند و دامنه وسیعی از ابزارهای مورد استفاده برای ردیابی شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.

تولیدکنندگان دوربین‌های IoT باید امنیت محصولات خود را بهبود بخشند

با توجه به گزارش‌های متعدد در مورد هک و دسترسی غیرمجاز به دوربین‌ها و زنگ هوشمند درب، استانداردهای امنیتی دوربین‌های متصل به درب‌ها یا سیستم‌های امنیتی باید افزایش پیدا کند.

نگرانی کارشناسان امنیت سایبری از امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا

میکو هیپونن مدیر ارشد تحقیقات غول امنیت سایبری شرکت F-Secure هشدار داده است که دستگاه‌های IoT می‌توانند "آزبست آینده" باشند.

جمع‌بندی نتایج نظرسنجی از کاربران اینترنت اشیا

شرکت Metova مستقر در ایالات‌متحده نتایج دومین نظرسنجی سالیانه خود را منتشر کرده است بیش از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده در رابطه با اینترنت اشیا (IoT) و تکنولوژی‌های مرتبط با خانه هوشمند و آخرین گرایشات مصرف‌کنندگان در این نظرسنجی شرکت نمودند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی علی‌رغم اینکه از این تکنولوژی‌ها با عنوان "موج آینده" یاد می‌کنند، اما همچنان نگران حریم خصوصی و دستگاه‌های متصل هستند.

دیجیتالی شدن فرایندها و افزایش بهره‌وری در شرکت‌ها

اتوماسیون و دیجیتالی شدن از موضوعات مهمی در شرکت‌های فناوری هستند. در همین راستا شرکت maxon در فروشگاه آنلاین خود یک امکان شخصی‌سازی محصول را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می توانند یک درایو با ویژگی‌های خاص خود را برای رایانه سفارش دهند. هنگامی که شخصی یک درایو را بصورت آنلاین که متشکل از موتور، دنده دستی و رمزگذار پیکربندی می‌کند، قیمت آن را در زمان واقعی می‌بیند و به محض تکمیل پیکربندی، مشتری به داده‌های ساخت دوبعدی و سه‌بعدی دسترسی پیدا می‌کند.