Nobka_Jcup_gilan.jpg

نبکا حامی سومین جشنواره ملی جی کاپ گیلان

نشست خبری سومین جشنواره ملی رباتیک جی کاپ گیلان درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد گیلان با حضور سید علیرضا رزوان دبیرکل جشنواره رباتیک جی کاپ گیلان و عباس نجفی دبیر اجرایی و حامیان مالی این مجموعه برگزار شد.

عباس نجفی دبیر اجرایی جشنواره رباتیک جی کاپ گیلان در ابتدا با بیان این که سومین دوره ملی جی کاپ به میزبانی استان گیلان ۱۰ و ۱۱ اسفند سال جاری در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار می شود گفت: نشست ستاد برگزاری جشنواره ملی جی کاپ اول بهمن ماه در دفتر مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با حضور ۱۷ دستگاه اجرایی برگزار شده بود.

نجفی با اشاره به این که مشکلی در زمینه اجرایی این جشنواره نداریم بیان کرد : همه دستگاه ها از چند ماه گذشته آمادگی برگزاری این جشنواره بزرگ ملی در استان را دارند.
دبیر اجرایی جشنواره ملی جی کاپ گیلان با شاره به این که جشنواره ملی جی کاپ سال گذشته در ۱۹و ۲۰ اسفند ماه در استان برگزار شد و در این سال ۲۰۰ تیم از استان گیلان و استان های مختلف کشور حضور داشتند گفت: امسال ما با رشد ۳۰ درصدی افزایش تیم ها نسبت به سال گذشته روبه رو بودیم.
نجفی در ادامه اذعان داشت : مراسم افتتاحیه جشنواره روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه در ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن تختی ورزشگاه عضدی رشت با حضور مسئولان اجرایی استان برگزار می شود.

او با بیان اینکه ما در این جشنواره قصد داریم از لیگ های مسیریاب، لیگ دانش آموزی جنگ جو، لیگ فوتبالیست دانش آموزی و لیگ مهندسی خلاقیت رونمایی کنیم گفت: در این دوره برای اولین بار در لیگ خلاقیت مهندسی شاهد حضور نونهالان ۳تا ۶ را شاهد هستیم.

نجفی گفت: نفرات برتر در این جشنواره گواهی نامه های بین المللی دریافت خواهند کرد.
وی اضافه کرد : در ۱۱ اسفند ماه هم مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی رباتیک جی کاپ را خواهیم داشت و به نفرات برتر هر لیگ جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
در ادامه این نشست سید علیرضا رزوان دبیر کل سومین جشنواره ملی جی کاپ گیلان با اشاره به این که استان گیلان در طی چند روز آینده شاهد یکی از بزرگترین پروژه های علمی در سطح کشور است گفت : این جشنواره در طی چند سال اخیر توانسته جزو ۵ دسته اول در سطح کشوری باشد.
رزوان گفت: برای جشنواره ملی جی کاپ گیلان در امسال تمام رده های سنی کودکان ، نوجوانان، جوانان ، دانشجویان و فارغ التحصیلان را در بر گرفته ایم و این امر به گونه ای بود که در سال گذشته صرفا دانش آموزی و دانشجویی بود.
او با بیان اینکه گواهی نامه هایی که در این دوره داده می شود تحت لیسانس آکادمی رلیانس فرانسه است افزود: امسال به تمامی نفرات برتر در این دوره از جشنواره گواهی نامه مورد اشاره اهدا می شود.

دبی جشنواره سومین دوره رباتیک جی کاپ در گیلان گفت: شرکت همراه اول، شرکت نبکا، موسسه پل استار، دانشگاه جامع علمی کاربردی و سامانه #۵۵۵* مالی این دوره از جشنواره هستند.

رزوان در ادامه با اشاره به این که امسال ۱۷۵ تیم در این جشنواره از استان های گیلان، تهران، خراسان رضوی، کرمان، شیراز، گرگان ، خوزستان، فارس، اصفهان، آذربایجان غربی و همدان حضور دارند اضافه کرد : گروه خاصی در سطح کشور هستند که مانع از پیشرفت استان گیلان هستند.
او در پایان با اشاره به این که جی کاپ برند استان گیلان است گفت: این برند در سایه استفاده از تمامی جوانان بومی استان گیلان برای ادامه فعالیت موفقیت آمیز به تلاش هایش ادامه می دهد.