Nobka_india-wants-to-use-ai-in-weapons-systems.jpg

هند تسلیحات نظامی مبتنی بر هوش مصنوعی تولید می‌کند

روز گذشته مقامات دولتی هند اظهار داشتند که این کشور برای توسعه‌ی سیستم‌های دفاعی و تسلیحات نظامی از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

روز گذشته مقامات دولتی هند اظهار داشتند که این کشور برای توسعه‌ی سیستم‌های دفاعی و تسلیحات نظامی از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

دکتر Ajay Kumar، دبیر کل وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای گفت : " با توجه به این که جهان به سمت اکوسیستمی هوشمند پیش می‌رود ، در این راستا کشور هند اقدامات لازم را جهت آماده سازی نیروهای دفاعی خود انجام خواهد داد."

به گزارش روزنامه تایمز ، یک گروه 17 نفره روی پروژه‌ی AI نیروهای مسلح هند فعالیت می‌کنند. تلاش این گروه در راستای آموزش و یادگیری کار با ماشین آلات ، حمل و نقل هوایی ، دریایی، زمینی ، امنیت سایبری ، منابع هسته ای و بیولوژیکی به ویژه در زمینه سیستم‌های سلاح‌های خودکار و مستقل می‌باشد.

همچنین گروهی از نخبگان ذینفع که متشکل از ارتش ، نیروی هوایی و دریایی، کمیسیون انرژی اتمی و وزارت دارایی هستند در ماه فوریه در این زمینه شروع به کار کرده‌اند و انتظار می‌رود نخستین گزارش از فرایند کاری خود را در سه ماه آینده ارائه نمایند.

اخیرا یک مقام رسمی به The Times of India اعلام کرد : " این نیروی کاری راهکارهایی را برای ایجاد بازدارندگی تاکتیکی در منطقه و تجسم سلاح‌های بالقوه تسلیحات ، توسعه سیستم‌های هوشمند ، سیستم‌های خودکار رباتیک و تقویت دفاع سایبری ارائه خواهد داد."

از طرفی نخست وزیر هند ، Narendra Modi در آوریل سال جاری اظهار داشت : " AI و ربات‌ها مهم‌ترین عوامل تعیین کنننده‌ی آمادگی نیروهای آینده است و با رهبری آن در حوزه‌ی فناوری اطلاعات، تلاش خواهد کرد تا از این تکنولوژی به نفع خود استفاده کند. "

با این حال، با توجه به واکنش مردم نسبت به تسلیحات نظامی ، گروهی مخالف پیشرفت این بخش با استفاده از تکنولوژی‌های روز هستند. در این راستا Elon Musk، Mustafa Suleyman و 116 کارشناس یادگیری ماشین از 26 کشور جهان در طی نامه‌ای اظهار داشتند : " پس از توسعه ی سلاح‌های اتمسفر مرگبار ، امکان مقابله مسلحانه در مقیاس بزرگتر از همیشه و کوتاهترین مدت ممکن وجود دارد. این سلاح‌ها می‌توانند به تهدیدات و استفاده تروریست‌ها علیه مردم بی‌گناه و رفتارهای نامطلوب دامن بزنند. "

Jeff Dean ، رهبر بخش تحقیقات مرکزی گوگل اظهار داشت : " ابهامات زیادی درباره‌ی رعایت اخلاقیات در به کارگیری AI در تسلیحات نظامی وجود دارد که هنوز روشن نشده است. با این حال به نظر می‌رسد بیشتر مردم نسبت به استفاده از سلاح‌های خود مختار واکنش منفی نشان خواهند داد."