واقعیت افزوده و هوش مصنوعی راهکاری جدید برای یافتن شغل

واقعیت افزوده و هوش مصنوعی راهکاری جدید برای یافتن شغل

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه شغل یابی، با استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی به دنبال ساده سازی یافتن شغل برای افراد است.

شرکت CareerBuilder که یکی از شرکت‌های مرجع برای یافتن شغل می‌باشد، امیدوار است که در اپلیکیشن تلفن همراه خود از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی برای ساده سازی جستجوی شغلی کاربران استفاده نماید.

این اپلیکیشن ویژگی‌های قابل توجهی دارد. به طور مثال می‌تواند رزومه شما را نوشته و به فرصت‌های شغلی متناسب با شما ارسال نماید. علاوه بر این با نمایش محیط کار با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده، کاربر را با فضای کاری مربوطه بیشتر آشنا می‌کند و در نهایت به شما کمک می‌کند تا مهارت‌هایی را که برای یک شغل بهتر نیاز دارید افزایش دهید.

از طرف دیگر، این اپلیکیشن به صورت به هنگام روندهای عرضه و تقاضا را بر اساس استعداد کارمندان نمایش می‌دهد و به صورت خودکار به فرصت‌های شغلی که احتمال قبولی بیشتری دارند پاسخ داده و زمینه‌های مشارکت با آن‌ها را فراهم می‌کند. CareerBuilder کاربرد تکنولوژی‌های AR و AI را در این اپلیکیشن برای پیشرفت بازار منابع انسانی بسیار مؤثر می‌داند.

Kyle Lagunas، مدیر تحقیقاتی IDC، در بیانیه‌ای گفت: "CareerBuilder در تلاش است تا با استفاده اپلیکیشن‌های تلفن همراه، برای کسب مهارت و جستجوی شغلی در این زمینه سرمایه گذاری کند. این یک حرکت استراتژیک و متمایز بین دنیای موبایل و محیط کار است."

با توجه به تحقیقات انجام شده، 54 درصد از کارمندان اعتقاد دارند که فقط برای امرار معاش کار می‌کنند و در جایگاه شغلی متناسب با تجربیات و ویژگی‌های شخصیتی خود قرار نگرفته‌اند. CareerBuilder امیدوار است که تکنولوژی جدید اپلیکیشن شغل یابی‌اش بتواند این شکاف را از بین ببرد.

برنامه‌ی جدید تلفن همراه این شرکت می‌تواند رزومه را در کمتر از یک دقیقه تولید کند و ابزار هوش مصنوعی به افرادی که دنبال شغل مناسب خود می‌گردند کمک می‌کند تا این فرایند به صورت خودکار انجام شود. از طرف دیگر افراد می‌توانند با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در اطراف یک مرکز خرید یا در جای دیگر راه رفته و به صورت اتوماتیک دردسترس شرکت‌هایی که درخواست کارمند متناسب با شرایط آن‌ها را دارند، قرار بگیرند.

نسخه‌ی iOS اپلیکیشن جدید CareerBuilder به تازگی در فروشگاه‌های اپل فعال شده است. در ماه‌های آینده، این شرکت نسخه اندرویدی برنامه خود را همراه با ویژگی‌های پیشرفته تر، مانند gamification، یا اضافه کردن سرگرمی به این اپلیکیشن راه اندازی خواهد کرد. علاوه بر این با افزودن رفرنس‌های شبکه‌های اجتماعی به این برنامه، کارکنان می‌توانند شغل‌های موجود در شرکت‌هایشان را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و امتیاز کسب کنند.

مطالب مرتبط

رونمایی از یک تکنولوژی جدید در واقعیت افزوده

شرکت Jaunt از محصول جدید واقعیت افزوده خود برای تصویربرداری 360 درجه از اشیا و انسان‌ها پرده‌برداری کرد.

HoloLens تجربیات سه‌بعدی را به جراحان ارائه خواهد داد

جراحان یکی از بیمارستان‌های بریتانیایی می‌خواهند از HoloLens برای ارائه تصاویر سه‌بعدی مهم در حین جراحی استفاده کنند.

تصمیمات اخیر کمپانی گوگل در حوزه‌ی مسیریابی ، بر مبنای استفاده از تکنولوژی AR پیش می‌رود. هدف از به کارگیری این تکنولوژی ساده سازی مسیریابی برای افراد و افزودن ویژگی‌های اجتماعی به این برنامه است.