آینده حمل و نقل وسایل نقلیه متصل با استفاده از فناوری platooning

آینده حمل و نقل وسایل نقلیه متصل با استفاده از فناوری platooning

رانندگی خودکار وسایل نقلیه برای مصرف کنندگان امن‌تر و راحت‌تر خواهد بود. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات ABI Research نشان می‌دهد که استراتژی platooning می‌تواند به عنوان یک فناوری کارآمد در هدایت و اتصال وسایل نقلیه به کار گرفته شود.

رانندگی خودکار وسایل نقلیه برای مصرف کنندگان امن‌تر و راحت‌تر خواهد بود. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات ABI Research نشان می‌دهد که استراتژی platooning می‌تواند به عنوان یک فناوری کارآمد در هدایت و اتصال وسایل نقلیه به کار گرفته شود.

پیاده‌سازی این فناوری شامل استفاده در رادارها و ارتباطات V2V برای فعال کردن ناوگان کامیونها و اتومبیل‌های خودران می‌شود که با خیال راحت در کنار هم در مسافتی ثابت اما کوتاه بین هر وسیله نقلیه و با سرعت یکنواخت حرکت می‌کنند. این امر باعث کاهش فشار آیرودینامیکی وارده بر وسایل نقلیه می‌شود و می‌تواند بازده سوخت را طبق برخی گزارش‌ها بین 5 تا 10 درصد افزایش دهد و در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند.

طبق تحقیقات ABI ،فناوری platooningکامیونها یک برنامه پیش‌بینی شده برای رانندگی خودکار در وسایل نقلیه تجاری است. جیمز هاجسون تحلیلگر ABI Research، در مورد ADAS و فناوری رانندگی خودران در کامیون‌ها و وسایل نقلیه تجاری گفت: "با توجه به اینکه اکثر اپراتورهای ناوگان حدود 30 تا 40 درصد از هزینه‌های عملیاتی خود را به هزینه‌های سوخت اختصاص می‌دهند این میزان صرفه‌جویی بسیار قابل توجه است."

با پیشرفت فناوری و مقررات سازگار برای اتوماسیون وسایل نقلیه، اپراتورهای ناوگان حمل و نقل می‌توانند مزایای دیگری از بهبود بهره‌وری نیروی کار و استفاده بهتر از دارایی‌های شرکت کسب کنند. در حال حاضر راهکارهایی وجود دارد که نیاز به مداخله فعال از سوی رانندگان وسایل نقلیه دارد و شرکت Freightline آزمایش دکل‌های نفتی کاملاً خودران را در نوادا آغاز کرده است و در آینده راننده وسیله نقلیه می‌تواند تمام خودروهای موجود در کاروان را تحت کنترل خود درآورد. سایر رانندگان این کاروان نیز می‌توانند استراحت کنند و راننده رهبر کنترل مسیر را برعهده بگیرد.

سرمایه گذاری‌های مشهور زیادی مانند Denso International America ، Volvo Group Venture Capital ، Magna International ، Intel Capital و صندوق تصدی استراتژیک UPS در این زمینه انجام شده است. آینده حمل و نقل متصل اکنون در حال شتاب گرفتن است.

مطالب مرتبط

تمرکز آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا بر روی خودروهای متصل

گزارش جدیدی از سوی آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا (ENISA) منتشر شده است که اهمیت امنیت سایبری اتومبیل‌های متصل را مورد تأکید قرار می‌دهد.

سنسورهای LIDAR به روند رو به رشد بازار اتومبیل‌های خودران سرعت می‌بخشد

شرکت Yandex که یک شرکت خدمات اینترنت در روسیه است اخیراً اعلام کرد که در حال آزمایش تکنولوژی تشخیص نور و فاصله (LIDAR) و دوربین‌های لیزری ‌است. این شرکت قصد دارد از این تکنولوژی در ربات‌های جدید این شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

حریم خصوصی بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل

مطالعه جدید صورت گرفته توسط ENGINE Insights نشان می‌دهد که قابلیت اطمینان و حفظ حریم خصوصی داده‌ها بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل هستند.

هیوندای فناوری هوشمند خودران خود را روانه بازار می‌کند

این فناوری از الگوهای رانندگی تبعیت می‌کند و تا حد امکان ایمن است. استفاده از هوش مصنوعی خودآموز به معنای این است که ویژگی‌های خودران دقیق‌تر تکرار و کنترل می‌شوند و رانندگی به طور کامل در اختیار وسیله نقلیه خواهد بود.