NOBKA-wearables-market-forecast-to-maintain-double-digit-in-2020-and-2024.jpg

بازار گجت‌های پوشیدنی به روایت آمار؛ بازار واکسینه شده سال ۲۰۲۰

بر اساس پیش‌بینی مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی رشد دو رقمی خود در سال 2020 را حفظ و تا سال 2024 به این روند ادامه خواهد داد.

بر اساس پیش‌بینی مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی رشد دو رقمی خود در سال 2020 را حفظ و تا سال 2024 به این روند ادامه خواهد داد.

بر اساس پیش‌بینی IDC، انتظار می‌رود تعداد محموله‌های ارسالی گجت‌های پوشیدنی در سراسر دنیا، در سال 2020 به 396 میلیون دستگاه برسد که این رقم رشدی 14.5 درصدی نسبت به تعداد این محصولات در سال 2019 دارد. (346 میلیون واحد). با نگاهی رو به جلو، IDC پیش‌بینی می‌کند تعداد محصولات ارسالی طی 5 سال آینده با نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) 12.4 درصد، به عددی معادل 631 میلیون واحد در سال 2024 خواهد رسید.

علی‌رغم تأثیر مخرب ویروس کرونا روی اقتصاد جهانی، نتایج این پیش‌بینی در نیمه اول سال 2020 به درستی تحقق یافته است. با وجود اینکه فروشندگان حجم تولید خود را کاهش داده‌اند و مصرف کنندگان نهایی نیز در قرنطینه بسر می‌برده‌اند، تقاضا برای گجت‌های پوشیدنی ثابت مانده است. بازار با تقاضای تقریباً بی‌سابقه‌ای برای هدفون‌های هوشمند (Hearables) روبرو بود، که توانست کاهش نسبی تقاضا برای ساعت و مچ‌بند هوشمند را جبران کند. تقاضای محصولات پوشیدنی در نیمه دوم سال 2020 نیز با سرعت خوبی، همان روند افزایشی سابق را ادامه می‌دهد و با معرفی محصولات جدید در بازار هدفون، ساعت و مچ‌بند هوشمند از سوی تولید کنندگان متعدد ، بازار گجت‌های پوشیدنی در مسیری هیجان‌انگیز برای رسیدن به فروشی حدود 400 میلیون واحد تا انتهای سال جاری قرار گرفته است.

فارغ از نوع دستگاه‌ها روندی که باید به آن نیز چشم داشت ظهور خدمات جدید برای کامل کردن این محصولات می‌باشد. سرویس‌هایی همچون Fitness+ شرکت اپل، Halo محصول جدید آمازون و محصول جدید شرکت Fitbit که اخیراً معرفی شده‌اند، با کمک داده‌ای دریافتی از گجت‌های پوشیدنی و با استفاده از محتوای سلامتی و تناسب‌اندام (همچون حرکتهای تمرینی، سرویس مربی آنلاین و مشاوره رژیم غذایی) کاربران را به هم متصل می‌کنند. چندین شرکت دیگر نیز سرویس‌های متفاوتی به کارمندان و کارگران کارخانه‌ها ارائه می‌کنند مانند حفظ فاصله اجتماعی کارکنان و شناسایی علائم اولیه بیماری‌ها. این خدمات و سرویس‌هایی که در آینده خواهند آمد تقاضای بازار برای گجت‌های پوشیدنی را افزایش خواهند داد.

آقای Ramon T. Llamas مدیر تحقیقات یک شرکت در زمینه دستگاه‌های موبایل و خدمات AR/VR می‌گوید: " گجت‌های پوشیدنی و سرویس‌های مرتبط با آن طی سه ماه آینده با هم تکامل خواهند یافت. این محصولات ابزاری بسیار عالی برای جمع‌آوری داده‌های کاربران با هدف ارائه سرویس‌های مشاوره‌ای و تحلیلی به آنها می‌باشد. این گجت‌ها یک مربی مجازی برای کاربران ایجاد می‌کند و به آنها در اخذ تصمیم‌های بهتر و دستیابی به اهدافشان کمک شایانی خواهد کرد."

جیتش اوبرانی مدیر تحقیقات مؤسسه IDC Mobile Device Trackers می‌گوید: "تولید کنندگان گجت‌های سلامتی در حال آماده‌سازی مقدماتی هستند که به مصرف کنندگان امکان می‌دهد تا از چندین محصول پوشیدنی سلامتی در کنار یکدیگر استفاده کنند. تصور کنید شما موقعیت مکانی و صداهای دریافتی از هدفون‌های هوشمند و شاخص‌های سلامتی دریافتی از مچ‌بندهای هوشمند را با هم ترکیب کنید تا میزان توجه و یا هیجان کاربر را در محیط اطراف اندازه‌گیری کنید. این یک تجربه قدرتمند می‌باشد که می‌تواند برای مصرف کنندگان و فروشندگان بسیار سودمند باشد."

در ادامه به بررسی جزئی‌تر این پیش‌بینی بر اساس دسته‌بندی محصولات خواهیم پرداخت:

هدفون‌های هوشمند یا Hearables

بر اساس پیش‌بین‌ها، این دسته از محصولات، با نرخ رشد ترکیبی سالیانه 14.1 درصد، سهم بزرگی از محموله‌های ارسالی هوشمند را در بازار به خود اختصاص میدهند. فاکتورهایی که حفظ این رشد را تضمین خواهند کرد شامل: افزایش تعداد فروشندگان و حجم تولید این محصولات، حذف شدن جک‌های هدفون 3.5 میلیمتری به نفع ارتباطات بلوتوثی، کاهش قیمتها، می‌شود. همچنین می‌توان با فراتر رفتن از کاربرد فعلی این محصولات که تنها گوش دادن به محتوای صوتی می‌باشد، از این دستگاه‌ها برای اهدافی همچون نظارت بر سلامت و تناسب‌اندام، دستیارهای هوشمند و اتصال به سیستم‌های اینترنت اشیا (IoT) هوشمند خانگی و اداری استفاده کرد.

ساعت‌ها یا Watches

محموله‌های ارسالی متشکل از ساعتهای پایه و هوشمند بیشترین رشد ترکیبی سالانه 14.3 درصد را خواهند داشت. بازار ساعت‌های هوشمند تغییرات اساسی در سیستم‌عامل‌های خود تجربه خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال گوگل با خرید شرکت Fitbit و افزودن سیستم‌عامل آن به گجت‌های پوشیدنی خود سرویس‌های مشاوره‌ای خیلی بهتر در زمینه سلامت و تناسب اندام ارائه خواهد داد و همچنین این شرکت را به لیست تولیدکنندگان خود اضافه می‌کند. سیستم‌عامل Tizen از سامسونگ به آرامی از قابلیت‌های ورزشی ساعت‌های هوشمند گلکسی این شرکت بهره خواهد برد. در بالاترین سطح نیز سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل قرار دارد که از قابلیت‌های فوق‌العاده حرفه‌ای آخرین نسخه ساعت‌های خود بهره می‌برد. در همین حال بازار ساعتهای پایه نیز از ساعتهای به هم متصل کودکان در کنار ساعت‌های هیبریدی و GPS سود خواهد برد. 

مچ‌بندهای هوشمند Wrist Bands

این محصولات با سرعتی خیلی کم و با رشد ترکیبی سالانه 2.4 درصد در محموله‌های ارسالی خود روبرو خواهند بود. اگرچه متوسط قیمت فروش این محصولات در انتهای دوره پیش‌بینی (سال 2024) به زیر 40 دلار کاهش پیدا می‌کند، هنوز فضا برای مدلهای گران‌قیمت‌تر با ویژگی‌هایی که اغلب در ساعت‌های هوشمند می‌بینیم وجود دارد. ویژگی‌هایی همچون سیستم پرداخت موبایلی، اعلان‌های گوشی‌های هوشمند، و ویژگیهای پیشرفته ورزشی. هنوز هم فاکتور اصلی فروش این محصولات این است که مشتری با هزینه کم امکاناتی همچون گام شمار و کالری شمار را دارد.

حجم محموله‌ها، سهم بازار و نرخ رشد سالیانه از سال 2020 تا 2024 (واحد محموله‌ها یا shipments به میلیون می‌باشد)

مطالب مرتبط

روند رو به رشد بازار جهانی اینترنت اشیا و ظهور فناوری‌های جدید

صنعت الکترونیک در این ایام دشوار به نوآوری خود ادامه می دهد. طی ماه گذشته ما گزارش مثبتی را در ارتباط بازار جهانی اینترنت اشیا و همچنین فناوری‌های جدید معرفی شده از سوی شرکت‎‌های مایکروسافت و انویدیا دریافته‌ایم که به طور مختصر در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

روند رو به رشد بازار جهانی کشاورزی هوشمند تا سال 2023

پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی کشاورزی هوشمند از 1.8 میلیارد دلار در سال 2018 به 4.3 میلیارد دلار سال 2023 برسد و نرخ رشد ترکیبی سالانه CAGR) 19.3) درصد افزایش یابد.

IDC از کاهش چشمگیر بازار نیمه‌هادی‌ها با همه‌گیرشدن کووید 19 خبر می‌دهد

IDC تحلیلی غم‌انگیز از بازار نیمه‌هادی‌ها را با شروع همه‌گیر شدن بیماری Covid-19 ارائه داده است که کاهش قابل‌توجهی در مقایسه با رشد کلی و جزئی پیش‌بینی شده، نشان می‌دهد.

آیا اینترنت اشیا سلولی تنها گزینه مناسب برای تجهیزات پوشیدنی است؟

بازار تجهیزات پوشیدنی طی شش سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و از 750 میلیون دلار در سال 2012 به 6 میلیارد دلار رسیده است.