روند رو به رشد بازار جهانی کشاورزی هوشمند تا سال 2023

روند رو به رشد بازار جهانی کشاورزی هوشمند تا سال 2023

پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی کشاورزی هوشمند از 1.8 میلیارد دلار در سال 2018 به 4.3 میلیارد دلار سال 2023 برسد و نرخ رشد ترکیبی سالانه CAGR) 19.3) درصد افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی کشاورزی هوشمند از 1.8 میلیارد دلار در سال 2018 به 4.3 میلیارد دلار سال 2023 برسد و نرخ رشد ترکیبی سالانه CAGR) 19.3) درصد افزایش یابد.

رشد بازار کشاورزی هوشمند به عوامل مختلفی از جمله یکپارچه‌سازی فناوری تلفن همراه با راهکارهای کشاورزی و اتخاذ تکنیک‌های پیشرفته و سریع برای مدیریت انواع فعالیت‌های کشاورزی بستگی دارد. ارتباط ضعیف شبکه و نیاز به سرمایه زیاد در ایجاد زیرساخت‌های قابل اطمینان بخش کشاورزی می‌تواند مانع رشد این بازار شود.

ارتباط از طریق تلفن همراه برای افزایش دسترسی کشاورزان برای درک بهتر وضعیت بازار کشاورزی بسیار مهم است. امروزه تلفن همراه و اینترنت فرصتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است تا در زمان واقعی (real-time) از مزارع خود اطلاعات کسب کنند و کلیه فعالیت‌های کشاورزی را مدیریت کنند. پلتفرم‌ها نیز به کشاورزان اجازه می‌دهد تا عملکرد دستگاه‌های مختلف متصل خود را پایش کنند و داده‌های کشاورزی را جمع‌آوری کنند.

انتظار می‌رود بخش خدمات یکپارچه‌سازی و اجرا بالاترین سهم بازار را در این دوره پیش‌بینی شده داشته باشد.

پیشرفت‌های فناوری و تمرکز روزافزون آن برای پیروی از شیوه‌های نوین کشاورزی باعث شده است که کشاورزان راهکارهای کشاورزی هوشمند را پیاده‌سازی کنند. این افراد فاقد دانش فنی لازم هستند و یا ابزار کشاورزی کارآمدی برای تفسیر و تجزیه و تحلیل داده‌های مورد نیاز برای تصمیم‌گیری مؤثر ندارند. این امر فرصت‌هایی را برای فروشندگان ایجاد کرده است تا خدمات یکپارچه‌سازی و اجرایی کاملی را به کشاورزان ارائه دهند و به آنها کمک کنند دانش محدود خود را بهبود بخشند. انتظار می‌رود منطقه آسیا اقیانوس آرام (APAC) بالاترین نرخ رشد را در طول دوره پیش‌بینی شده به ثبت برساند.

به دلیل افزایش تقاضا برای راه‌حل و خدمات کشاورزی هوشمند، پیش‌بینی می‌شود که APAC به بالاترین نرخ رشد CAGR دست یابد. اقتصادهای رو به رشد در کشورهایی نظیر چین، ژاپن، استرالیا، نیوزلند و هند فرصتهای بزگی را برای بهره‌گیری از راه‌حل‌ها و خدمات کشاورزی متصل در منطقه APAC فراهم می‌کند. در همین حال پیش‌بینی می‌شود آمریکای شمالی بیشترین رشد را در دوره پیش‌بینی داشته باشد.

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی از راه دور به کاربران در غلبه بر مشکلات فنی کمک می‌کند

ویروس کرونا در سراسر جهان تمامی مشاغل را درگیر خود کرده است. بسیاری از افراد بی‌کار شده‌اند و برخی در محیط منزل دورکاری می‌کنند. تجهیزات در دسترس کارمندان وجود ندارد و همین مسئله موانع بسیاری را به وجود آورده است که شرکتها مجبور هستند بر آن غلبه کنند.

بازدهی بهتر بخش کشاورزی با استفاده از پهپادها و سنسورها

اینترنت اشیا (IoT) و برنامه‌های کاربردی آن نقش محوری در کشاورزی هوشمند بر عهده دارد که می‌تواند به کشاورزان در نظارت از راه دور به مزارع و گیاهان، صرفه‌جویی در مصرف آب و انتخاب مقدار مناسب کود و در نهایت ایجاد ارزش افزوده کمک کند.

روند رو به رشد ارزش بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا تا سال 2029

بر اساس گزارش جدید تحلیل بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا شرکت تحقیقاتی BISپیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال 2029 به میزان 38.61 میلیارد دلار رشد داشته باشد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 15.8 درصد برسد.

سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری آسیا و اقیانوسیه برای توسعه اینترنت اشیا

تازه‌ترین گزارش IDC پیش‌بینی کرده است که منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) رهبران سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2019 خواهد بود که پیش‌بینی قبلی این شرکت تحلیلگر را تأیید می‌کند.