بیش از 1 میلیون سطل زباله هوشمند در سراسر جهان تا سال 2023

بیش از 1 میلیون سطل زباله هوشمند در سراسر جهان تا سال 2023

طبق گزارش Berg Insight تعداد سطل زباله با سنسورهای هوشمند در سال 2018 به 379 هزار عدد در سراسر جهان رسیده است که با در نظر گرفتن رشد ترکیبی سالانه (CAGR)30.8 درصد این تعداد در سال 2023 به 1.5 میلیون افزایش خواهد یافت.

طبق گزارش Berg Insight تعداد سطل زباله با سنسورهای هوشمند در سال 2018 به 379 هزار عدد در سراسر جهان رسیده است که با در نظر گرفتن رشد ترکیبی سالانه (CAGR)30.8 درصد این تعداد در سال 2023 به 1.5 میلیون افزایش خواهد یافت.

این سنسورهای بی‌سیم متصل می‌توانند با سطل و ظروف زباله ادغام شوند و یا به حسگرهای موجود در کانتینرها وصل شوند. در بیش از 50 درصد اروپا این سطل زباله‌ها وجود دارند. بازارهایی از قبیل بنلوکس، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و نوردیکدها شاهد تحولات مثبت بازار بوده‌اند. بازار مدیریت پسماندهای هوشمند در آمریکای شمالی نسبت به بازار اروپا کمتر توسعه یافته است.

شرکت Bigbelly ایالات‌متحده در سه‌ماهه سوم سال 2019 پیشرو در استفاده از فناوری سنسور زباله هوشمند بوده است و 13.3 درصد سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. شرکت‌های Enevo فنلاندی و Dingtek چینی مقام دوم را به دست آورده‌اند. فروشندگان مهم دیگر فناوری سنسور زباله هوشمند شامل شرکت‌های اروپایی مانند BH Technologies ، SUEZ SigrenEa ، Waste Vision ، Sensoneo ، SAYME ، FarSite Communications ، Nordsense ، EMZ Technology Technology، Compology و OnePlus از ایالات‌متحده؛ Evreka از ترکیه و Ecube Labs از کره جنوبی هستند.

ده فروشنده برتر بیش از 60 درصد از سطل زباله‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از فروشندگان تصمیم گرفته‌اند که روی بخش‌های خاص مانند سطل آشغال عمومی ، ظروف زباله تجاری یا بانک‌های بازیافت نساجی تمرکز کنند.

لوی اوستلینگ تحلیلگر اینترنت اشیا (IoT) Berg Insight در این باره می‌گوید: "علاقه به فناوری سنسور زباله‌های هوشمند طی 18 ماه گذشته به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است و اکنون به طور افزاینده به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی شهر هوشمند دیده می‌شود."

فناوری‌های سلولی 2G / 3G / 4G گزینه‌های ارتباط غالب برای تأسیسات سنسور ضایعات هوشمند هستند. فناوری‌های LPWA نظیر NB-IoT، LTE-M، LoRaWAN و Sigfox با توجه به مصرف انرژی پایین خود به عنوان گزینه‌های جذاب جدیدی هستند که برای عملکرد بهتر سنسورهای زباله هوشمند ضروریند زیرا این سیستم‌ها معمولاً از باتری استفاده می‌کنند. فناوری‌های ارتباطی LPWA حدود 20 درصد از سطل زباله‌های جهان در سال 2018 را پوشش داده است. پیش‌بینی می‌شود این سهم تا سال 2023 به بیش از 50 درصد افزایش یابد.

مطالب مرتبط

آپارتمان‌های هوشمند

بازار خانه‌های هوشمند داغ است اما آپارتمان‌های هوشمند چطور؟ ماه گذشته شرکت SmartRent یک سرمایه‌گذاری استراتژیک از صندوق آمازون Alexa دریافت کرد که به وسیله آن می‌توان بینش عمیق‌تری از پلتفرم خانه هوشمند خود برای مدیران املاک و بنگاه‌های اجاره املاک در اکوسیستم آمازون فراهم کند.

هوش مصنوعی ابزار اندازه‌گیری و نظارت بر شهرهای هوشمند

آخرین گزارش منتشر شده توسط ABI Research ، پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی بخش قابل‌توجهی از شهر هوشمند را تحت نظارت خود در آورده است و تعداد ارتباطات در سال 2026 به 87 درصد می‌رسد.

تویوتا شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.

امکانات رفاهی پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس هوشمند می‌شوند

پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس به نیمکت‌ها و امکانات رفاهی هوشمند مجهز خواهند شد تا مقامات شهری بتوانند انتقال یا جابجایی اموال عمومی را بین پارک‌ها و مکان‌های مختلف رهگیری کنند.