این گجت اولین محصول ساخت گوگل برای رقابت با صفحه نمایش لمسی شرکت آمازون Echo Show و Echo Spot خواهد بود. این دستگاه که به دستیار صوتی گوگل نیز مجهز میباشد به موقع و برای فصل تعطیلات در بازار خواهد بود، زمانی که نرخ خرید اسپیکرهای هوشمند معمولاً در بالاترین میزان خود قرار دارد.
یک منبع ادعا میکند که گوگل قصد دارد 3 میلیون نسخه از این محصول را در اولین انتشار خود به فروش برساند. این هدف هرچند که کاملاً غیر دستیابی به نظر نمیرسد ولی بسیار بلند پروازانه میباشد. گفتنی است از محصول Google Home این شرکت در سهماهه سوم سال 2017 حدود 4.6 میلیون واحد و در سهماهه چهارم 7.6 میلیون دستگاه به فروش رفته است. با این حال، به گفته وبسایت Canalys آمازون تنها 315،000 واحد از محصول Echo Show خود را در سال 2017 فروخته است.
این صفحه نمایش هوشمند میتواند برای انجام بسیاری از کارهای خانگی مفید باشد. به عنوان مثال، شما میتوانید در حالیکه دارید آشپزی میکنید دستور پخت را با این گجت مشاهده کنید و یا محل دقیق تاکسی درخواستی خود را در حالی که دارید برای رفتن به محل کار خود آماده میشوید، ردیابی کنید.
تاکنون، گوگل در پشت صحنه، مشغول کار با شرکای خود برای ارائه محصولاتی مانند صفحه نمایش هوشمند (تولید شرکت لنوو)، بوده است. شما میتوانید یک مدل 8 اینچی (199 دلار) یا نسخه 10 اینچی (249 دلار) را انتخاب کنید. این دستگاه نقدهای خوبی دریافت کرده است زیرا رابط کاربری بهتری نسبت به Echo Show دارد. علاوه بر این، شما قابلیت پخش ویدئوهای YouTube را نیز در این محصول خواهید داشت، چیزی که Echo Show از آن بیبهره است.
دیگر محصولات مشابه این گجت هوشمند، از سوی شرکتهای JBL و LG و با طراحیهای مختلف به بازار خواهد آمد. پس چرا Google تصمیم گرفته است که با شرکای خود رقابت کند؟ طبق صحبتهای Joey Yen پژوهشگر IDC در گفتگو با Nikkei (موسسه فعال در زمینه بورس مستقر در توکیو)،علت این است که اگر شما بتوانید دستگاههایی را که در خانههای مردم و مستقیماً توسط خودشان استفاده میشود را کنترل کنید ، بسیار آسانتر میتوانید رفتارها، تجربیات و دادههای کاربران را به شیوهای کاراتر، بیاموزید.