توسعه یک راهکار واقعیت مجازی مبتنی بر ردیابی چشم برای خرده‌فروشان

توسعه یک راهکار واقعیت مجازی مبتنی بر ردیابی چشم برای خرده‌فروشان

شرکت‌های Accenture، Qualcomm و Kellogg از تکنولوژی ردیابی چشم در هدست واقعیت مجازی برای تعیین بهترین راه برای قفسه‌بندی برای خرده‌فروشان استفاده می‌کند.

شرکت‌های Accenture، Qualcomm و Kellogg از تکنولوژی ردیابی چشم در هدست واقعیت مجازی برای تعیین بهترین راه برای قفسه‌بندی برای خرده‌فروشان استفاده می‌کند. این شرکت‌ها معتقدند VR فرصتی را برای بازارهای خرده‌فروشی فراهم می‌کند تا تحقیقات بازار را سریع‌تر، ارزان‌تر و مقیاس بزرگتر انجام دهند.

Raffaella Camera رهبر تیم Group Reality Extended Group، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این راهکار VR متشکل از یک چیپ ست Qualcomm و تکنولوژی از Tobii است که راهکار ردیابی چشم را ایجاد می‌کند. او اظهار داشت که فرضیه‌هایی مانند اینکه آیا مردم در هنگام خرید به بالای قفسه محصولات جدید نگاه می‌کنند یا نه مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

او اعلام کرد که نسخه‌ی آزمایشی این محصول، افزایش 18 درصدی فروش محصولات شرکت Kellogg را در بر داشته است.

(Accenture Extension Reality (XR راهکار بازاریابی و فروش شرکت Accenture است. این راهکار از یک هدست واقعیت مجازی متصل به پلتفرم Qualcomm Snapdragon 845 Mobile VR که توسط تیم VR شرکت کوالکام طراحی و توسعه داده شده است و از ردیاب‌های چشمی جاسازی شده در هدست VR همراه با نرم‌افزار واقعیت ترکیبی (MR) شرکت InContext و قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌های ردیاب‌های چشم شرکت Cognitive3D استفاده می‌کند.

این راهکار مشتریان را در یک فروشگاه کامل شبیه سازی شده غرق می‌کند، آنها را قادر می‌سازد تا در آن فضا حرکت کنند، فروشگاه‌ها را انتخاب کنند، محصولات خود را انتخاب کنند و آنها را در چرخ‌دستی‌ها قرار دهند، و به کسب و کارها کمک می‌کند تا آنچه را که مصرف کنندگان به آن نگاه می‌کنند مشاهده کنند. راهکار تلفن همراه طراحی نیز شده است که به شرکت اجازه می‌دهد تا دسترسی خود را به شرکت کنندگان پراکنده از لحاظ جغرافیایی گسترش دهند و تحقیقات بازار را به طور مؤثر انجام دهند.

این راهکار با همکاری شرکت Kellogg و برای محصول جدید این شرکت (Pop Tares Bites) مورد آزمایش قرار گرفته است. تکنولوژی ردیابی چشم VR مبتنی بر موبایل (mobile VR eye-tracking)، اطلاعات رفتاری دقیق‌تر را نسبت به آزمایش‌های استاندارد ارائه می‌دهد که معمولاً بر روی نظرسنجی‌های آنلاین و آزمایشات کاربر در خانه متکی است.

Patrick Costello، مدیر ارشد توسعه کسب و کار در Qualcomm، در مصاحبه‌ای دراین‌باره گفت: "XR ارزش قابل‌توجهی را برای شرکت فراهم می‌کند.

این پروژه گام مهمی در جهت تحول چیدمان محصولات در بازارهای خرده‌فروشی است. برندها زمان زیادی را صرف تهیه کتابچه راهنمای کاربر برای تعیین محصول مطلوب و طبقه‌بندی در قفسه‌های فروشگاه، و همچنین رسیدن به یک استراتژی قیمت‌گذاری می‌کنند، بااین‌حال این تلاش‌ها به عمق و کیفیت داده‌های موجود محدود می‌شود.

شرکت‌ها می‌توانند داده‌های مربوط به خرید را با استفاده از تکنولوژی ردیابی چشم که در هدست VR جمع‌آوری کند. تجزیه و تحلیل نتایج به ارائه تفصیلی دقیق از رفتار مصرف‌کننده واقعی از جمله محصولاتی که توجه آنها را جلب می‌کند، نقاطی که بیشتر مورد توجه است و یا طولانی‌ترین نگاه ها معطوف به آنهاست و همچنین چگونگی دستیابی به تصمیمات منجربه خرید کمک می‌کند.

مطالب مرتبط

بلوغ فناوری AR با توسعه زیرساخت های واقعیت افزوده ابری (AR Cloud)

به زودی شما قادر خواهید بود که گوشی هوشمند خود را در مقابل پنجره یک رستوران قرار دهید و زمان و میزهای مناسب رزرو در دسترس شما ظاهر قرار خواهد گرفت.

نخستین فروشگاه‌های خرده‌فروشی عینک هوشمند افتتاح شد

North، تولیدکننده‌ی تجهیزات پوشیدنی آمازون که قبلاً تحت عنوان Labs of Thalmic شناخته می‌شد، نخستین فروشگاه‌های عینک هوشمند خود را افتتاح کرده است.

سیستم ردیابی چشم برای توصیف حالات چهره در هدست‌های واقعیت مجازی

گوگل به زودی از طریق سیستم ردیابی چشم، تصاویر مجازی شما را در هدست‌های واقعیت مجازی نمایش می‌دهد.

Jaunt در حال مذاکره برای فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی خود است

شرکت Jaunt در حال مذاکره برای فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی (VR) خود به شرکت‌های دیگر است.