NOBKA-cellular-gateways-are-on-the-way.jpg

دروازه‌های سلولی اینترنت اشیا به زودی ارائه می‌شوند

شرکت NCD به زودی از دروازه‌های (Gateway) اینترنت اشیا (IoT) که از شبکه سلولی پشتیبانی می‌کنند، رونمایی می‌کند.

شرکت NCD به زودی از دروازه‌های (Gateway) اینترنت اشیا (IoT) که از شبکه سلولی پشتیبانی می‌کنند، رونمایی می‌کند. اگر شما با سنسورهای بی‌سیم دوربرد اینترنت اشیا (IoT) آشنا باشید، قطعاً خوشحال خواهید شد که دروازه‌های سلولی سازگار با پلتفرم‌های ابری درحال‌توسعه و ارائه به بازار هستند.

فیرم‌ورهای پایدار سنسورهای بی‌سیم که اکنون از آنها استفاده می‌شود با پلتفرم‌های Amazon AWS ، Microsoft Azure ، Losant و MQTT سازگار هستند اما دروازه‌های سخت‌افزاری درحال نهایی‌سازی و تولید جهت جایگزین شدن این پلتفرم‌هاهستند.

دروازه‌های سلولی تقریباً از هر جایی که سیگنال سلولی در دسترس باشد به سنسورهای دوربرد اینترنت اشیا (IoT) دسترسی دارند. یک سیم‌کارت با پشتیبانی از چند شبکه برای به شروع کار در آنها گنجانده شده است. دروازه‌های سلولی دوربرد اینترنت اشیا (IoT) با استفاده از صفحات وب یکپارچه از طریق اتصال WiFi پیکربندی شده‌اند. صفحات وب WiFi فقط در طول فرایند پیکربندی برای جلوگیری از دسترسی ناامن در دسترس هستند. این دروازه‌ها با پشتیبانی یکپارچه از رمزنگاری TLS، ارتباط بلندمدت و ایمن را برای تجهیزات اینترنت اشیا میسر می‌سازند.

به‌روزرسانی‌های فیرم‌ور برای همه دروازه‌ها (WiFi و Cellular) نیز امکان‌پذیر است و امکان پشتیبانی از انتشار و مشترک شدن در یک آرایه بایت را فراهم می‌کند که این کار به سازگاری همه محصولات endNode این شرکت با هر نوع دروازه‌ (WiFi یا Cellular) را میسر می‌کند. دروازه‌های سلولی شرکت NCD مبتنی بر ماژول ارتباطی سلولی U-Blox است که سازگاری در کلاس خود و پشتیبانی از ارتباطات سلولی رمزگذاری میسر می‌سازد.

مطالب مرتبط

رونمایی از چیپست موقعیت‌یابی دقیق و ایمن برای تلفن‌های همراه

اخیراً شرکت NXP، چیپست جدید و ایمن خود به نام SR100T را معرفی و اعلام کرده است که این نیمه‎‌هادی به گونه‌ای شده که عملکرد دقیق موقعیت‌یابی به همراه تکنولوژی UWB را برای تلفن‌های همراه به ارمغان می‌آورد.

منبع باز بودن پلتفرم‌ها باعث جلب اعتماد سازمان‌ها می‌شود

پروژه Alvarium بنیاد لینوکس قصد دارد از خرد جمعی برای جلب اعتماد شرکت‌ها و ایجاد امنیت در حوزه اینترنت اشیا (IoT) بهره ببرد.

اینترنت اشیا حفاظت از تجهیزات را مدارس آسان می‌کند

اخیراً شرکت HSB از یک راهکار جدید اینترنت اشیا (IoT) که برای مدارس و با هدف محافظت از ساختمان‌ها و تجهیزات در برابر نشت آب، انجماد لوله‌ها و فرسایش مواد طراحی‌شده است، رونمایی کرده است.

سنسورهای اینترنت اشیا چگونه می‌توانند بناهای تاریخی را حفظ کنند

در سال 2016 مقامات فلورانس نگران این بودند که یک سوراخ ممکن است پونته وکیو را تهدید کند، آنها تصمیم گرفتند از سنسورهای IoT برای رفع این نگرانی‌ها استفاده کنند.