مایکروسافت مدرسه کسب و کار هوش مصنوعی (AI Business School) خود را که مجموعهای از مطالعات موردی و فیلمهای آموزشی رایگان را برای کمک به اجرای موفقیتآمیز راهبرد AI برای مدیران در سازمانها ارائه میدهد، راهاندازی نمود.
اولین مدرسه AI از مجموع مکالمات و تعاملات سه ساله با مشتریان و به دنبال راهاندازی یک مدرسه هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان در سال گذشته، کار خود را آغاز کرده است.
Mitra Azizirad معاون بازاریابی هوش مصنوعی مایکروسافت در مصاحبهای در این باره میگوید: مدرسه کسب و کار AI به دنبال راهنماهای آموزشی مشابه، مانند کتاب AI Transformation است. برخلاف دیگران، مواد آموزشی این مدرسه در سه سال مکالمه با مشتریانی که در حوزه AI کار اجرایی نمودهاند و همچنین درسهایی که از AI توسط خود شرکت مایکروسافت به دست آمده ارائه شده است.
محتوای دروس بر چهار حوزه اصلی تمرکز خواهد کرد: استراتژی، فرهنگ، مبانی فناوری و AI مسئولیتپذیر و دورههای آموزشی شامل ابزارهایی برای ارزیابی سطح بلوغ AI کسب و کارها و درک آنچه برای موفقیت AI لازم است را شامل میشود.
Azizirad اظهار داشت: "گمانهزنیها درباره AI و تحولاتی که بسیاری از مشاغل در دنیای فنی و یا کارکنان اداره و یا حتی کارگران آن تجربه میکنند مورد توجه قرار گرفته، اما شما در بیرون از شرکتها و سازمانها در مورد تحولاتی که واقعاً مورد نیاز است چیزی نمیشنوید. مدرسه کسب و کار AI با هدف کمک به رهبران کسب و کارها برای تحول در شرکت خود و همچنین باز تعریف از نقش رهبران ارائه شده است."
راهاندازی مدرسه تجاری یک هفته پس از انتشار یک نظرسنجی از رهبران تجاری در ایالاتمتحده و اروپا که توسط مایکروسافت تهیه شده است، صورت میگیرد. این نظرسنجی از رهبرانی پرسیده شد که قصد دارند هوش مصنوعی و سرمایهگذاریهای مربوطه در زمینههایی مثل انگیزه دادن به کارمندان را اجرا کنند.
مدیران کسبوکارها ایجاد رغبت و انگیزه در کارمندان را به عنوان اولویت اول سرمایهگذاری خود برای بهره برداری از AI دانسته و با اشاره به روشهایی که یک کسبوکار را برای دریافت هوش مصنوعی میتواند آماده کند و فرهنگ سازمان را بهبود دهد، اولویتهای بعدی بوده است. برای پاسخ به این نیاز در مدرسه کسب و کار AI به شرکتها توصیه میشود تا کار گروهی را در مقطع مقدماتی تشکیل دهند و اطمینان حاصل کنند که کارمندان در هر لایه از سازمان، از توانایی صحبت کردن در مورد روشهای بکارگیری AI در مشاغل خود برخوردار باشند.
Azizirad افزود: نقش او ایجاد اعتماد، هیجان، پاداش و ایجاد سیستم برای افرادی است که به اندازه کافی احساس راحتی میکنند، کاملاً صادقانه، داوطلبانه فرآیندهای کسب و کار خود را به دست میآورند.
بخش AI مسئولیتپذیر این مدرسه نحوه مدیریت خطرات مرتبط با هوش مصنوعی و نوع پاسخگویی اخلاقی و مدیریتی که باید در یک سازمان وجود داشته باشد را مورد بررسی قرار خواهد داد.
او در پایان افزود که در آینده، روشهای مربوط بازارهای عمودی و سایر بروز رسانیهای محتوایی نیز افزوده خواهد شد.