رونمایی محصولات IoT و هوش مصنوعی Huawei در CEBIT 2018

رونمایی محصولات IoT و هوش مصنوعی Huawei در CEBIT 2018

Huawei در نمایشگاه CEBIT 2018، از محصولات IoT و هوش مصنوعی که به‌منظور کمک به شرکت‌ها در ایجاد تغییرات “ هوشمند " طراحی‌شده‌اند، رونمایی کرد.

Qiu Heng، مدیر بخش بازاریابی جهانی Huawei، در سخنرانی خود درباره‌ی چگونگی همکاری IoT و AI در کسب‌وکار برای اتصال دنیای فیزیکی و دیجیتالی صحبت کرد. پلتفرم OceanConnect IoT این شرکت به‌منظور پشتیبانی سیستم‌های متصل به اتومبیل به‌روزرسانی شده است.

Huawei چهار مؤلفه کلیدی پلتفرم (IoV (Internet of Vehicles را بیان می‌کند:

قابلیت اتصال:

این پلتفرم اتصال امن و مطمئنی را برای وسایل نقلیه فراهم و هم‌زمان از میلیون‌ها وسیله نقلیه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این از سرویس رایانش ابری خصوصی، عمومی و ترکیبی پشتیبانی می‌کند و خود را با معماری‌های مختلف آن‌ها تطبیق می‌دهد. هوآوی از قابلیت‌های جهانی توسعه عمومی رایانش ابری خود برای پشتیبانی از عملیات تجاری شرکت‌های خودروسازی استفاده می‌کند.

توانمندسازی داده‌ها:

این پلت فرم وضعیت خودرو و داده‌های رانندگی را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را برای ایجاد پروفایل رانندگان و وسایل نقلیه ) (Twins دیجیتال در رایانش ابری تجزیه‌وتحلیل می‌کند. تجزیه‌وتحلیل دقیق رفتار رانندگان سناریوی توزیع محتوای هوشمند را امکان‌پذیر می‌سازد.

توانمندسازی اکوسیستم:

این پلتفرم با جدا کردن داده‌ها از خدمات، به شرکت‌های خودرو کمک می‌کند تا دارایی‌های دیجیتال خود را کنترل کنند، محتوای شخص ثالث و برنامه‌های کاربردی را هماهنگ کرده و یک اکوسیستم پرطرفدار را در اطراف کسب‌وکار خود بسازند.

توانمندسازی تکاملی:

بستر ارتباطی بین وسیله نقلیه با V2X را برقرار می‌کند. همکاری بین هوش مصنوعی خودرو و جاده باعث تحکیم تجربه هوشمند رانندگان و درعین‌حال ارائه سطوح جدید ایمنی و کارایی می‌شود.
علاوه بر این، این پلتفرم با eLTE-IoT ارتقا یافته است و در حال حاضر تا شعاع 10 کیلومتر با سیگنال‌های 10 درصد قوی‌تر را پوشش می‌دهد بدین ترتیب زمان تأخیر 50 درصد کاهش و حداکثر زمان آماده‌به‌کار تا 10 سال افزایش‌یافته است.

اما در مورد هوش مصنوعی، Huawei از یک دوربین برای شناسایی تغییرات پویا (SDC) استفاده کرده که ادعا می‌کند اولین محصول این صنعت است.
گفته می‌شود که سری دوربین‌های M / X برای بهبود قابلیت پردازش تصویر 25 بار ارتقا یافته‌اند. علاوه بر این، در فضاهای کم‌نور میزان جذب بیش از 85 درصد است.
در ادامه به سه مورد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سری دوربین‌ها اشاره می‌شود:

عملیات سازگار با محیط‌زیست:

دوربین‌ها از تنظیمات پارامتر از پیش تعیین‌شده برای روز، شب و در شرایط جوی مختلف مانند هوای ابری، بارانی و برفی استفاده می‌کنند. هنگام تشخیص زمان و یا تغییرات، دوربین‌ها به‌طور خودکار تنظیمات پارامترها را برای اطمینان از کیفیت ویدئو تغییر می‌دهند. بدین ترتیب هیچ تنظیم دستی لازم نیست و این روش به‌طور قابل‌توجهی باعث بهبود کارایی سیستم می‌شود.

هوش تکاملی:

درحالی‌که دوربین‌های قدیمی تنها می‌توانند یک برنامه واحد را اجرا کنند، دوربین M / X می‌تواند الگوریتم‌های بارگیری را به‌صورت پویا برای اجرای برنامه‌های متعدد اجرا کند.

تکامل مداوم:

دوربین‌های Huawei باقابلیت ارتقاء آنلاین عملکرد مداوم دستگاه را تضمین می‌کنند. در مقابل، دوربین‌های قدیمی نیاز به ارتقاء دستی به‌وسیله کتابچه راهنمای کاربر رادارند که به‌طورمعمول منجر به وقفه‌های عملیاتی می‌شوند.
گزارش شاخص اتصال جهانی Huawei (GCI) نشان می‌دهد که اتصال هوشمند موج جدیدی از نوآوری را به وجود آورده و باعث رشد اقتصادی شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025، اقتصاد دیجیتال تا 23 تريليون دلار رشد کند.