سیستم جدید بلک‌بری امنیت بیشتری را به شهرهای هوشمند می‌بخشد

سیستم جدید بلک‌بری امنیت بیشتری را به شهرهای هوشمند می‌بخشد

BlackBerry متعهد شده است تا با کمک به بخش‌های خصوصی و دولتی، توسعه شهرهای هوشمند و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند را با خدمات سیستم امنیتی مدیریت اعتبارسنجی (SCMS) توسعه دهد.

 
BlackBerry متعهد شده است تا با کمک به بخش‌های خصوصی و دولتی، توسعه شهرهای هوشمند و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند را با خدمات سیستم امنیتی مدیریت اعتبارسنجی (SCMS) توسعه دهد. برای حل این نیاز BlackBerry یک سرویس SCMS را فراهم می‌کند که مکانیسم برای وسایل نقلیه و زیرساخت‌ها مانند چراغ‌های راهنمایی را فراهم می‌کند تا با استفاده از گواهینامه‌های دیجیتال، اطلاعات را به صورت امن و خصوصی مبادله کنند.

این شرکت در قبال خدماتی که در شهر هوشمند برای خودروسازان، اتومبیل‌های خودران و ادارات دولتی ارائه می‌دهد هزینه‌ای را مطالبه نخواهد کرد.

سرویس SCMS مبتنی بر تکنولوژی BlackCerry Certicom است و یک زیرساخت کلید خصوصی میزبان امن و قابل اطمینان ارائه می‌دهد که می‌تواند گواهینامه‌ها را از طرف یک سازمان یا کل اکوسیستم مدیریت کند. این سرویس مقیاس‌پذیر به منظور پشتیبانی از پروژه‌های ملی و بین‌المللی طراحی شده است، که به OEM ها و مقامات دولتی اجازه می‌دهد تا از یک سرویس مبتنی بر رایانش ابری برای صدور گواهی‌نامه و مدیریت چرخه حیات استفاده کنند.

اولین پروژه با استفاده از سرویس SCMS جدید با مشارکت و سرمایه‌گذاری Ottawa است، که در مسیری امن ۱۶ کیلومتری که شبیه به شهر مینیاتوری با علائم پیاده‌رو، چراغ‌های راهنمایی، علائم توقف و عابران پیاده خواهد بود.

در اروپا، اتحادیه اروپا از Wi-Fi بیش از 5G پشتیبانی می‌کند، امید است که تائید مشخصات فنی برای یک تکنولوژی نسبت به دیگری باعث کمک به این صنعت شود. طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که این بلوک در حال آماده‌سازی برای تأیید استاندارد ITS-G5 مبتنی بر Wi-Fi است تا پیش از 5G جایگزین C-V2X شود.

استاندارد ITS-G5 توسط فولکس‌واگن، رنو و NXP پشتیبانی می‌شود و C-V2X توسط بازیگران صنعت تلفن همراه از جمله Huawei، Ericsson، Samsung، Qualcomm و همچنین خودروسازان مانند فورد و دایملر نیز پشتیبانی می‌شود.

مطالب مرتبط

ردیابی اطلاعات مالکین اتومبیل‌های هوشمند در چین

خبرهای اخیر حاکی از آن است که دولت چین استفاده‌ای فراتر از میزان مجاز داده‌های شخصی ارائه شده توسط اتومبیل‌های هوشمند افراد را دارد.

شرکت خودروساز بنتلی سیستم Wi-Fi in-car بدون وقفه راه‌اندازی می‌کند

بنتلی ادعا کرده است که اولین سیستم فوق‌العاده سریع، قابل‌اعتماد و ایمن in-car Wi-Fi را راه‌اندازی کرده است.

اتحادیه اروپا از استاندارد Wi-Fi برای اتومبیل‌های خودران استفاده می‌کند

اتحادیه اروپا تصمیم دارد بیشتر از استاندارد Wi-Fi نسبت به تکنولوژی 5G در اتومبیل‌های خودران استفاده کند.

همکاری شرکت‌های بزرگ برای تولید وسایل نقلیه‌ی خودران

اخیراً شرکت‌های بزرگ فورد و فولکس‌واگن تفاهم‌نامه (Memorandum Of Understanding) را امضا کردند تا مشارکت در زمینه‌ی خودروهای خودران را بررسی کنند.