مایکروسافت و سامسونگ با همکاری هم دنیای املاک را متحول می‌کنند

مایکروسافت و سامسونگ با همکاری هم دنیای املاک را متحول می‌کنند

غول‌های تکنولوژی خانه هوشمند سامسونگ و مایکروسافت، پلتفرم اینترنت اشیا Azure Digital Twins IoT و پلتفرم SmartThings را به منظور ایجاد تجربیات بهتر برای کاربران ادغام می‌کنند.

غول‌های تکنولوژی خانه هوشمند سامسونگ و مایکروسافت، پلتفرم اینترنت اشیا Azure Digital Twins IoT و پلتفرم SmartThings را به منظور ایجاد تجربیات بهتر برای کاربران ادغام می‌کنند.

شرکت‌های سامسونگ الکترونیک و مایکروسافت هفته گذشته در بیانیه‌ای همکاری جهانی خود را با هدف دیجیتالی‌سازی صنعت مدیریت املاک و مستغلات و دارایی با استفاده از پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) Microsoft Azure و خدمات ابری به همراه دستگاه‌های هوشمند این شرکت، اعلام کردند.

این دو شرکت بر روی تعدادی طرح آزمایشی از جمله یکی در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) که به دنبال بهینه‌سازی عملیات نگهداری ساختمان و همچنین ارائه تجربیات بهتر برای ساکنان و تکنسین‌ها است، کار می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود بازار این مجموعه مشترک تا سال 2022 ، 298 میلیون دلار ارزش داشته باشد. مایکروسافت پلتفرم‌های Azure Digital Twins و Dynamics 365 Field Service را برای جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های اینترنت اشیا (IoT) جمع‌آوری شده از سنسورهای هوشمند بهم پیوسته مستقر خواهد کرد.

پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) Azureمایکروسافت قادر به پردازش اطلاعات دریافتی از میلیونها نقطه اطراف ساختمان است و همچنین می‌تواند در تعیین اولویت مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری که نیاز به آدرس‌دهی دارند، کمک کند.

یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) موجود در پلتفرم Azure IoT مایکروسافت توانایی تصمیمی گیری را افزایش می‌دهد و باعث افزایش بهره‌وری کارکنان تعمیر و نگهداری می‌شود و زمان برنامه‌ریزی در تماس‌های خدماتی را کاهش می‌دهد. از طریق پلتفرم اینترنت اشیا (IoT)سامسونگ SmartThings نیز داده‌های لوازم هوشمند سامسونگ از جمله یخچال‌های هوشمند، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، دستگاه‌های تصفیه هوا، اجاق‌ها و حتی دستگاه‌های تلفن همراه سامسونگ را برای مشاهده و ارزیابی ساختمان جمع‌آوری کرد.

سام جورج ، نایب رئیس شرکت مایکروسافت گفت: "این همکاری فرصت‌های جدیدی را برای نوآوری بیشتر در صنعت توسعه املاک و مستغلات ایجاد می‌کند. ما با هم برترین فناوری‌های قابل اعتماد، آسان و ایمن را همراه با تخصص سامسونگ در دستگاه‌ها و وسایل متصل به منظور ساده‌سازی کارایی و نگهداری از ساختمان پدید می‌آوریم."

Azure Digital Twins می‌توانند مدل‌های مقیاس‌پذیر و دیجیتالی از فضای داخلی ساختمان و محیط اطراف خود ایجاد كنند که به مشتریان كمك می‌کند بینش‌های بهتر در مورد محصولات، بهینه‌سازی عملیات، كاهش هزینه و دستیابی به تجربیات مشتری به دست آورند.

گذشته از پیشرفت‌هایی که این امر می‌تواند برای مدیران ساختمان و توسعه‌دهندگان املاک به همراه داشته باشد، سامسونگ و مایکروسافت برنامه‌های فروش و بازاریابی جهانی خود را برای ارائه راهکارهای یکپارچه به مشتریان پیشرو نظیر اپراتورهای ساختمان و شرکت‌های مدیریت تأسیسات، آماده کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیجیتالی شدن فرایندها و افزایش بهره‌وری در شرکت‌ها

اتوماسیون و دیجیتالی شدن از موضوعات مهمی در شرکت‌های فناوری هستند. در همین راستا شرکت maxon در فروشگاه آنلاین خود یک امکان شخصی‌سازی محصول را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می توانند یک درایو با ویژگی‌های خاص خود را برای رایانه سفارش دهند. هنگامی که شخصی یک درایو را بصورت آنلاین که متشکل از موتور، دنده دستی و رمزگذار پیکربندی می‌کند، قیمت آن را در زمان واقعی می‌بیند و به محض تکمیل پیکربندی، مشتری به داده‌های ساخت دوبعدی و سه‌بعدی دسترسی پیدا می‌کند.

نقش داده در استراتژی کسب و کار

زیرساخت اصلی کلیه محصولات و خدمات و تعامل با مشتریان، داده‌ها هستند. درست همانطور که آب برای زندگی روی کره زمین بسیار حیاتی است و به اکوسیستم‌های موجود در کره زمین کمک می‌کند، داده‌ها نیز جزء اصلی است که در زیربنای هر استراتژی تجاری به شمار می‌روند.

آپارتمان‌های هوشمند

بازار خانه‌های هوشمند داغ است اما آپارتمان‌های هوشمند چطور؟ ماه گذشته شرکت SmartRent یک سرمایه‌گذاری استراتژیک از صندوق آمازون Alexa دریافت کرد که به وسیله آن می‌توان بینش عمیق‌تری از پلتفرم خانه هوشمند خود برای مدیران املاک و بنگاه‌های اجاره املاک در اکوسیستم آمازون فراهم کند.

تویوتا شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.