نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد

هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۹ با شعار «اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» از دیروز ۱۹ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران شروع بکار کرد.

هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۹ با سخنرانی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به طور رسمی آغاز به کار کرد. سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ضمن تاکید به این نکته که باید با اقتصاد نفتی مبارزه کرد و از لزوم سرمایه گذاری بخش سنتی در استارت آپ‌ها به عنوان یک رویکرد جدید گفت.

ستاری افزود: جوامع باید به سمت نوآوری پیش بروند و دانشگاه های ما نیز باید به نسل سوم و چهارم برسند. امروزه دیگر سنتی فکر کردن و سنتی عمل کردن جواب نمی‌دهد. هرجا و هر بخشی که استارت آپ ها وارد شدند با شکست نسبی بخش سنتی روبرو بودیم و این مساله نشان می‌دهد که باید بخش سنتی در این اکوسیستم سرمایه‌گذاری کند.

معاونت علمی ریاست جمهوری ضمن اشاره به وجود بیش از هفتاد شتابدهنده در سطح کشور عنوان کرد که امروزه تقریبا تمامی دانشگاه‌ها یک مرکز نوآوری ایجاد کرده‌اند. او به عدم دخالت دولت در اکوسیستم استارتاپی تاکید کرد و گفت: بارها و بارها مطرح کرده‌ام که دولت نباید در این اکوسیستم دخالت کند و ما صرفا نقش هماهنگ کننده و تسهیل کننده را خواهیم داشت.

ستاری با اشاره به پیشرفت اکوسیستم استارت آپی در ۴ سال گذشته ابراز امیدواری کرد که این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد: ما ۵۵ رتبه در بخش نوآوری در آمارهای بین‌المللی صعود کرده‌ایم.

اکبر قنبر پور دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ نیز در مراسم افتتاحیه با اشاره به تاریخچه این نمایشگاه، برگزاری بزرگ امسال آن را یک موفقیت برای عوامل اجرایی این رویداد خواند.

در این دوره از نمایشگاه بیش از ۴۰۰ شرکت استارت‌آپ و سرمایه‌گذار حضور دارند. همچنین بیش از ۴۰۰ جلسه B2B پیش‌بینی شده که برگزار می‌شود. علاوه بر این، ۳۰ رویداد و پیش‌رویداد جانبی در حاشیه اینوتکس ۲۰۱۹ برپا خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۱۹ از ۱۹ خرداد تا ۲۲ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

مطالب مرتبط

پلیس ایران هوشمند می‌شود

سردار سعید منتظرالمهدی مشاور فرمانده ناجا با اشاره به روند هوشمندسازی نیروی انتظامی، اظهار داشت که بنا بر تأکید فرمانده نیروی انتظامی فرایند هوشمندسازی پلیس که از سال‌های قبل کلید خورده است، با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

هوشمندسازی خودروهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و ایرانسل، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله‌کام، تفاهم‌نامه اجرای سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل در این شهر را امضا کردند.

وای‌فای رایگان برای شهروندان تهران

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آغاز نصب کیوسک‌های هوشمند در پایتخت به عنوان یکی از پروژه‌های برنامه «تهران هوشمند» خبر داد.

سونی تراشه جدید اینترنت اشیا خود را با برد 60 مایل معرفی کرد

شرکت سونی در نمایشگاه کامپیوتکس از تراشه جدید IoT با قابلیت استفاده در وسایل نقلیه پر سرعت و با دامنه گسترده 60 مایل (96 کیلومتر) پرده‌برداری کرد.