هوش مصنوعی شرکت ARM در گوشی های هوشمند

شرکت ARM، طراحی کننده ی تراشه های مورد استفاده در تمام گوشی های هوشمند، در حال حاضر قصد دارد تا سخت افزارهایی را که الگوریتم های هوش مصنوعی (AI) را اجرا می کنند به تولیدات خود اضافه نماید.

شرکت ARM، طراحی کننده ی تراشه های مورد استفاده در تمام گوشی های هوشمند ، در حال حاضر قصد دارد تا سخت افزارهایی را که الگوریتم های هوش مصنوعی (AI) را اجرا می کنند به تولیدات خود اضافه نماید.

اخیرا این شرکت اولین تراشه های اختصاصی خود را که به منظور استفاده در گوشی ها و لوازم هوشمند خانگی طراحی کرده بود را عرضه کرده است و با به اشتراک گذاری برنامه هایش با شرکای سخت افزاری خود از جمله Qualcomm، پیش بینی می شود دستگاه های جدید تا سال 2019 در بازار عرضه شوند.

در حال حاضر اکثر دستگاه های کوچک و قابل حمل ، توانایی اجرای الگوریتم های AI را ندارند، بنابراین برای اجرای آن از سرورهای بزرگ در سیستم Cloud کمک می گیرند. اجرای نرم افزار AI در دستگاه های موبایل می تواند جذاب باشد چرا که بدین ترتیب کارها سریع تر انجام می شوند ، تاخیر در ارسال اطلاعات به حداقل می رسد و همچنین با عملکرد دستگاه به صورت آفلاین از امنیت داده های ذخیره شده اطمینان حاصل می شود.

Jem Davies ، مدیر ARM می گوید که مدت زیادی طول می کشد تا تراشه ها به طور مؤثر برای اجرای نرم افزار AI آماده شوند. او توضیح می دهد: " ما میزان حجم کار را تجزیه و تحلیل می کنیم و با بررسی بیت ها ، امکان بهبود در عملکرد پردازنده های موجود را می سنجیم. " تراشه های جدید قدرت کمتری نسبت به سایر طرح های شرکت برای انجام انواع محاسبات جبر خطی دارند.آن ها همچنین در انتقال داده ها به حافظه دستگاه، بهتر عمل می کنند.

البته شرکت ARM تنها تولید کننده ی تراشه های AI نیست. به عنوان مثال، iPhone X شامل قسمتی است که کمپانی اپل آن را برای اجرای عملکرد شبکه های عصبی مصنوعی مانند پردازش گفتار طراحی کرده است. گوشی هوشمند Huawei Mate 10 دارای تراشه ی مشابهیست که به نام پردازنده ی عصبی شناخته می شود. گوشی Pixel2 نیز دارای یک چیپست طراحی شده توسط گوگل برای کمک به برطرف کردن مشکلات تصویر برداریست.

با این حال ARM دارای پیشینه ای چشمگیر برای طراحی پردازنده های قدرتمند برای اپلیکیشن های موبایل است و تولید کنندگان به استفاده از این تراشه ها در دستگاه های خود عادت دارند. با وجود رقابت های سیستم های جدید، احتمالا در سال آینده در دستگاه های زیادی از AI استفاده خواهد شد.