بررسی جدیدی از دانشگاه ناتینگهام نشان میدهد که واقعیت مجازی (VR) پتانسیل بسیار خوبی را برای بهبود ایمنی کارکنان در محیطهای کاری دارد. عنوان این تحقیق "دنیاهای مجازی غوطه ور: محیطهای مجازی چند حسی برای آموزش بهداشت و ایمنی" است و با هدف پیشنهاد راهنمایی مبتنی بر شواهد در راستای بکارگیری و توسعه محیطهای مجازی برای آموزش جذاب و مؤثر انجام شده است. محققان برای راهنمایی در مورد ایمنی در برابر آتش سوزی و برخورد ایمن با مواد شیمیایی خطرناک، چندین جلسه و گفتگو با شرکای خود از جمله رولزرویس برگزار کردند.
در این مطالعه، محققان از یک سیستم چندجانبه VR که توسط گروه تحقیقاتی Human Factors Research دانشگاه ناتینگهام تهیه شده بود، استفاده کردند. در این سیستم برای شبیهسازی ادراکات شرکتکنندگان نسبت به دما، حس بویایی، بینایی، و شنوایی و نیز دیدن رفتار آنها از دو سناریوی آموزشی تخلیه اضطراری در صورت آتشسوزی و نشت سوخت، استفاده شده است.
در این تحقیق تفاوتهایی بین گروههای مورد بررسی در طول سناریوهای آموزشی مشاهده شد. با نمایش یک سناریوی واقعی از زندگی، به نظر میرسید شرکت کنندگان در گروهی که شبیهساز آنها چندین سنسور داشت،احساس ضرورت بیشتری داشتند و با احتمال بیشتری از آتش سوزی های مجازی اجتناب کردند. با این حال، گروهی که دارای سنسورهای شنیداری و دیداری بودن اظهار داشتند که تجربهای مانند بازی داشتند و رفتار آنها با دنیای واقعی متفاوت خواهد بود.
در ماه آگوست این نشریه گزارش داد که چگونه والمارت کارمندان خود را با هدستهای واقعیت مجازی Oculus آموزش میدهد تا کارمندان را برای مواجه شدن با شرایط مختلف آماده کند. کارگرانی که به دنبال ارتقا هستند از یک هدست Oculus Go استفاده میکنند و در مورد دانش فنی کار در مورد بخش های مختلف فروشگاه در کنار سناریوهای حل و فصل تعارضات (از کارمندان دیگر گرفته تا مشتریان) آزمایش میشوند.