شمارش معکوس برای رونمایی از هدست واقعیت مجازی مبتنی بر کلود Oculus Quest

شمارش معکوس برای رونمایی از هدست واقعیت مجازی مبتنی بر کلود Oculus Quest

Oculus Quest کمتر از سه هفته تا تاریخ رونمایی رسمی فاصله دارد. هدست بی‌نظیر واقعیت مجازی (VR) با قیمت 400 دلاری که آزادی کامل حرکت در اطراف محیط را با ردیابی 6DoF و کنترل‌های موقعیتی ردیابی می‌کند.

Oculus Quest کمتر از سه هفته تا تاریخ رونمایی رسمی فاصله دارد. هدست بی‌نظیر واقعیت مجازی (VR) با قیمت 400 دلاری که آزادی کامل حرکت در اطراف محیط را با ردیابی حرکات سر (6DoF) و کنترل‌های موقعیتی ردیابی می‌کند. در مراسم رونمایی از آن از بازی‌های سطح بالا VR نظیر Beat Saber و Superhot و همچنین نسخه‌های جدید مانند Dance Central، Journey of the Gods و موارد دیگر استفاده خواهد شد.

فیسبوک در حال بازاریابی Quest به عنوان یک پلتفرم بازی مانند Oculus Rift است، اما طرفداران برنامه‌های رسانه‌ای مانند Netflix، فضای اجتماعی چند کاربره hangout همانند Oculus Rooms یا برنامه‌های رویداد اجتماعی زنده مانند Venues Oculus در وضعیت خود باقی می‌مانند.

در مصاحبه‌ای با UploadVR در ماه گذشته، کریس پروت، مدیر اکوسیستم محتوا در oculus توضیح داد که سرویس های غیر بازی (non-game) فعلی دستگاه به عنوان یک واحد مرورگر است:

UploadVR: در مورد برنامه‌های non-game چیست؟ Rooms، Netflix، Venues و غیره؟

پروت: "شما یک مرورگر را مشاهده خواهید کرد، برخی از برنامه‌های رسانه‌ای را خواهید دید، بعضی از آنها را در دستگاه Oculus مشاهده خواهید کرد، اما هنوز لیست کامل نیست. ما به آزمایش دیگر برای سایر کاربردها ادامه می‌دهیم. برنامه‌های نظیر Rooms، Venues وجود ندارد اما به کشف اینکه چطور می‌خواهیم مأموریت خود را با Quest انجام دهیم ادامه خواهیم داد."

UploadVR: در مورد فضاهای فیسبوک چه چیزی وجود دارد؟

پروت: "این متعلق به همان گروه است، ما گروه بزرگی از افرادی را تشکیل می‌دهیم که چیزهایی مانند Spaces و Venues را می‌سازند و این گروه همچنان به ساختن ادامه می‌دهد، اما هنوز آماده صحبت در مورد آن نیستیم."

UploadVR: آیا قبل از راه‌اندازی ممکن است در این موارد به دستاوردهایی برسید؟

پروت: "واقعیت این است که نمی‌دانم."

بر اساس این گفته‌ها به نظر می‌رسد برنامه‌های کاربردی نظیر Rooms، Venues، Netflix و حتی Spaces در آینده نزدیک برای Quest در نظر گرفته می‌شوند اما هیچ یک از آن‌ها در لیست روز رونمایی در دسترس نیستند. حتی جان کرماک هم تمایلی به صحبت در مورد برنامه‌های رسانه‌ای ندارد.
در حال حاضر Quest فاقد یک مرکز اجتماعی پیش‌فرض است. هیچ فضای قابل تنظیم مانند Home در Rift یا Rooms on Go برای آن وجود ندارد و شما هیچ راهی برای استفاده از آواتار خود برای ارتباط با دوستان در VR غیر از چت تصویری در یک مهمانی یا بازی کردن مانند Racket Fury و Creed با هم ندارید. حسی مانند یک فرصت ازدست‌رفته به نظر می‌رسد. درست است، ما هنوز برداشت‌هایی که از سخت‌افزار نسخه پیش‌نمایش بدست آمده را پایه‌ریزی می‌کنیم، اما ممنوعیت‌ها مانع انتشار رسمی شده‌است.

بدیهی است که زمانی که Quest منتشر شود گزینه‌های بیشتری وجود خواهد داشت، مانند Rec Room، Bigscreen، و VRChat اما فقدان یک تجربه اجتماعی بومی به عنوان یک بی‌نظمی احساس می‌شود، درست همانند عدم تمایل به صحبت در مورد آن.

مطالب مرتبط

روند صعودی بهره‌برداری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده‌فروشی

شرکت Khronos توسعه‌دهنده استانداردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (OpenXR) اعلام کرده‌است با گروه قابل‌توجهی از خرده‌فروشان و شرکت‌های فناور برای ایجاد نسخه‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات و مناسب برای برنامه‌های کاربردی AR و VR و همچنین دیگر پلتفرم‌های خرید آنلاین سه‌بعدی همکاری خواهد کرد.

توسعه یک راهکار واقعیت مجازی مبتنی بر ردیابی چشم برای خرده‌فروشان

شرکت‌های Accenture، Qualcomm و Kellogg از تکنولوژی ردیابی چشم در هدست واقعیت مجازی برای تعیین بهترین راه برای قفسه‌بندی برای خرده‌فروشان استفاده می‌کند.

رشد ۸.۲ درصدی بازار محصولات واقعیت مجازی

مؤسسه‌ی IDC گزارشی از بازار محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده منتشر کرده است که خبر از رشد این بازار می‌دهند. بازار محصولات واقعیت مجازی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ با رشد ۸.۲ درصدی و بازار محصولات واقعیت مجازی با رشد 1 درصدی همراه بوده است.

Jaunt در حال مذاکره برای فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی خود است

شرکت Jaunt در حال مذاکره برای فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی (VR) خود به شرکت‌های دیگر است.