CeBIT 2018 در ایستگاه پایانی

CeBIT 2018 در ایستگاه پایانی

رویداد CEBIT 2018 در تاریخ 15 ژوئن (18 خردادماه 1937) در حالی به خط پایان رسید که غول های تکنولوژی، نوآوری ها و پیشرفت های خود را در زمینه های مختلف برای عموم به نمایش گذاشتند. خوشحالیم که با تکیه بر تولید ملی و کالاهای دانش بنیان داخلی، به عنوان یک شرکت مستقل ایرانی، در این رویداد بین المللی حضور داشتیم.

رویداد سبیت (CeBIT)  که هر ساله یکی از بزرگترین تجمعات کسب و کارها از نقاط مختلف جهان با محوریت تکنولوژی و نوآوری است، امسال نیز همانند سال‌های گذشته با حرارت و با حضور رهبران تکنولوژی در هانوفر آلمان برگزار شد.  در این رویداد بیش از 2800 شرکت، 600 سخنران و 370 استارتاپ حضور داشتند که نام‌های بزرگی چون Intel، IBM، Huawei،SAP ، Microsoft و لیدرهای شناخته شده دنیای تکنولوژی در بین آن‌ها دیده می‌شود. این رویداد تجاری در چهار بخش diconomy، ditalk، dicampus و ditec برگزار شد تا بخش‌های مختلف از نیاز کسب و کارهای مختلف را پوشش دهد که در این میان diconomy با هفت سالن محل تمرکز عمده کسب و کارها بوده است.

محورهای CeBIT 2018 را که بازتابی از روندهای روز در دنیای تکنولوژی هستند، می‌توان به طور خلاصه شامل موضوعاتی نظیر اینترنت اشیا و هوشمند سازی، رباتیک، پهپادها و درن‌ها، هوش مصنوعی، بلاک چین، امنیت و آینده سیستم‌های حمل و نقل در نظر گرفت. شرکت‌های مختلفی از تکنولوژی و محصولات جدید خود رونمایی کردند. در این میان والوکوپتر اینتل که در فضای CEBIT Drone Park به پرواز در آمد و ماشین محاسبات کوانتومی شرکت IBM توجه بسیاری را به خود جلب کرد و هواوی تمرکز خود را بر ارائه پلتفرم جامع ماشین‌های متصل گذاشته بود.

شرکت نبکا نیز به عنوان یک شرکت مستقل ایرانی در این رویداد بین‌المللی حضور داشت و از محصولات و راهکارهای خود از جمله روشنایی هوشمند مبتنی بر  IoT، خانه هوشمند، بیمارستان هوشمند، سیستم مدیریت دفع ضایعات هوشمند و بیمارستان پورتابل رونمایی کرد. خوشحالیم که در این رویداد بین‌المللی حضور داشته و بخشی از توانمندی‌های متخصصان خود و کالاهای دانش‌بنیان ایرانی را در معرض نمایش قرار دادیم.