NVIDIA اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران سطح +2 را راه‌اندازی می‌کند

NVIDIA اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران سطح +2 را راه‌اندازی می‌کند

شرکت NVIDIA اعلام کرده است که اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران "سطح +2" را با نام "DRIVE AutoPilot" در سطح جهانی راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در نمایشگاه CES 2019 سال جاری مدعی شده است که پلتفرم پیشگامش چندین تکنولوژی AI را ادغام می کند.

شرکت NVIDIA اعلام کرده است که اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران "سطح +2" را با نام "DRIVE AutoPilot" در سطح جهانی راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در نمایشگاه CES 2019 سال جاری مدعی شده است که پلتفرم پیشگامش چندین تکنولوژی AI را ادغام می کند. این شرکت بر این باور است که نخستین اتومبیل خودران که از این پلتفرم استفاده می‌کند در سال آینده تولید خواهد شد.

رانندگی خودران "سطح +2" به این معنی است که اتومبیل دارای ویژگی‌های رانندگی خودکار است اما نیاز به نظارت مستمر دارد. این راهکار، داده‌های بیشتری از اتومبیل ارائه می دهد که تولید کنندگان خودرو می‌توانند برای ارائه یک تجربه جدید از آن استفاده کنند.
چنین توانایی‌های قدرتمندی نیاز به قدرت محاسباتی بیشتری نسبت به حال حاضر در وسایل نقلیه امروز دارند.

Rob Csongor معاونت قسمت اتومبیل‌های خودران در NVIDIA، می گوید: "سیستم کامل 2+، به قدرت محاسباتی بیشتر و نرم‌افزار پیچیده‌تر از آنچه امروز در جاده است نیاز دارد. NVIDIA DRIVE autopilot این امر را برای خودروسازان امکان پذیر می‌سازد تا به سرعت راهکار‌های پیشرفته خود را تا سال ۲۰۲۰ به کار بیاندازند و این راهکار را به سطح بالاتری برسانند."

یکی از موسسات بیمه مطالعات اخیر خود را در مورد ایمنی بزرگراه ها منتشر کرد که عملکرد متناقض اتومبیل های خودران در هنگام شناسایی وسایل نقلیه دیگر و توانایی شناسایی خطوط در جاده های کوهستانی یا تپه ای را نشان می دهد که این امر اغلب منجر به تفکیک سیستم می‌شود و راننده به طور ناگهانی مجبور به بازپس گرفتن کنترل است.

NVIDIA ادعا می‌کند که DRIVE autopilot عملکرد متناقض تکنولوژی‌های خودران را مورد اشاره قرار می‌دهد.

Dominique Bonte معاونت تحقیقات خودرو در تحقیقات ABI، اظهار داشت: "سیستم های کروز کنترل و انعطاف پذیر در بازار امروز انتظارات مصرف کنندگان را براورده نمی کنند. راهکارهای بالا، عملکرد هوش مصنوعی در آینده نزدیک، ایمنی بیشتر و سیستم‌های خودکار مطمئن‌تر را در آینده نزدیک فراهم می سازد."

پردازنده های NVIDIA Xavier با عملکرد بالا، که 30 تریلیون عملیات در هر ثانیه از قابلیت پردازش را ارائه می دهد، در کنار نرم افزار DRIVE برای پردازش شبکه های عصبی عمیق استفاده قرار خواهند گرفت.

این شبکه‌های عصبی با سنسورهای خارجی ترکیب می‌شوند تا ادراک مورد نیاز برای ویژگی‌های autopilot از جمله ادغام بزرگراه ها، تغییر مسیر و تجزیه خط را به دست آورند.

شرکت های آلمانی Continental AG و ZF Friedrichshafen AG اعلام کرده اند که در سال آینده از پلتفرم autopilot DRIVE NVIDIA برای توسعه اتومبیل‌های خودران استفاده خواهند کرد.

مطالب مرتبط

اتومبیل‌های خودران ماهانه 300,000 تهدید امنیتی دریافت می‌کنند

آخرین گزارش‌های به دست آمده ازKaramba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است.

هیوندای از سیستم پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ اتومبیل خودران خود رونمایی کرد

در آینده ای نزدیک و با استفاده از تکنولوژی های خودکار (autonomous)، اتومبیل‌های آینده نه تنها قادر خواهند بود بدون راننده مردم را به مقصد خود برانند، بلکه قادر خواهند بود وظایف خود را بدون کمک انسان‌ها انجام دهند.

ولوو و اریکسون قرارداد همکاری امضا کردند

شرکت Volvo Cars و Ericsson قرارداد ۵ ساله مربوط به اتومبیل‌های خودران را امضا کرده‌اند. بر اساس این قرارداد، اریکسون پلتفرم اتومبیل‌های خودران خود را به Volvo Cars ارائه می‌دهد که خدمات خودرو دیجیتال خودرو را در بیش از 120 کشور جهان در پنج سال آینده افزایش می‌دهد.

ردیابی اطلاعات مالکین اتومبیل‌های هوشمند در چین

خبرهای اخیر حاکی از آن است که دولت چین استفاده‌ای فراتر از میزان مجاز داده‌های شخصی ارائه شده توسط اتومبیل‌های هوشمند افراد را دارد.

شرکت خودروساز بنتلی سیستم Wi-Fi in-car بدون وقفه راه‌اندازی می‌کند

بنتلی ادعا کرده است که اولین سیستم فوق‌العاده سریع، قابل‌اعتماد و ایمن in-car Wi-Fi را راه‌اندازی کرده است.

اتحادیه اروپا از استاندارد Wi-Fi برای اتومبیل‌های خودران استفاده می‌کند

اتحادیه اروپا تصمیم دارد بیشتر از استاندارد Wi-Fi نسبت به تکنولوژی 5G در اتومبیل‌های خودران استفاده کند.

همکاری شرکت‌های بزرگ برای تولید وسایل نقلیه‌ی خودران

اخیراً شرکت‌های بزرگ فورد و فولکس‌واگن تفاهم‌نامه (Memorandum Of Understanding) را امضا کردند تا مشارکت در زمینه‌ی خودروهای خودران را بررسی کنند.

هوشمندسازی خودروهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و ایرانسل، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله‌کام، تفاهم‌نامه اجرای سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل در این شهر را امضا کردند.