چگونه بدانیم وای‌فای 6 متناسب با نیاز ماست؟

چگونه بدانیم وای‌فای 6 متناسب با نیاز ماست؟

وای‌فای 6نسخه جدیدی از WiFi است که دارای امکاناتی همچون دسترسی چندگانه به بخش فرکانس دستگاه (OFDMA)، رمزگذاری 1024-QAM (مدولاسیون دامنه چهار درجه) و زمان بیدار کردن هدف (TWT) است که باعث می‌شود WiFi سریعتر و تراکم کمتر شود.

فناوری

وای‌فای 6نسخه جدیدی از WiFi است که دارای امکاناتی همچون دسترسی چندگانه به بخش فرکانس دستگاه (OFDMA)، رمزگذاری 1024-QAM (مدولاسیون دامنه چهار درجه) و زمان بیدار کردن هدف (TWT) است که باعث می‌شود WiFi سریعتر و تراکم کمتر شود. بسیاری از این پیشرفت‌ها از فناوری‌های LTE و 4G حاصل شده است. ویژگی‌های جدید به تجربه بهتر کاربر در استفاده از موبایل و ماندگاری بیشتر باتری مشتری منجر خواهد شد و آنها طیف گسترده‌ای از کاربردهایی را که قبلاً با WiFi نمی‌توان انجام داد را شامل می‌شود.

چه نوع شرکت‌هایی باید شبکه بی‌سیم خود راه به WiFi-6 ارتقا دهند:

  1. شرکت‌هایی هنوز از نسل چهارم وای‌فای (WiFi-4 یا802.11n) یا نسل‌های قدیمیتر استفاده می‌کنند: مؤسسه تحقیقاتی ZK Research تخمین می‌زند که حدود 49 درصد از مشاغل هنوز از نسل چهارم وای‌فای (WiFi-4 یا802.11n) استفاده می‌کنند.این فناوری تقریباً یک دهه قدمت دارد و می‌تواند مشکلات عمده‌ای را در عملکرد برنامه‌ها یا قابلیت اطمینان ایجاد کند. این مشتریان باید از نسل پنجم وای‌فای (WiFi-5 یا 802.11ac) عبور کنند. ارتقا بهWiFi-5 احتمالاً منجر به نیاز به ارتقاء دیگری در دو یا سه سال خواهد شد در حالی که می‌توان WiFi-6 را حداقل برای پنج سال استفاده کرد.
  2. شرکت‌هایی که بدنبال استفاده از فناوری‌های بروز هستند: بسياري از مشاغل تلاش می‌کنند با توجه به روند رو به رشد تكنولوژي بروز باشند. WiFi-6 بهترین تجربه ممکن را برای مشتریان و کاربران خود فراهم می‌کند و این فناوری باید مورد توجه مشاغل باشد. این شرکت‌ها اغلب در صنایع بسیار رقابتی نظیر مکانهای لوکس فروشی و سرگرمی یافت می‌شوند و عملکرد ارتباط بی‌سیم می‌تواند تجربه خوبی را به مشتریان ارائه دهد.
  3. شرکت‌هایی که از پهنای باند بالا و کاربردهای همه جانبه استفاده می‌کنند: بسیاری از مشاغل کاربردهای استفاده از پهنای باند بالا را در فرایندهای تجاری خود ادغام کرده‌اند. نمونه‌هایی از این موارد واقعیت مجازی (VR) است که خدماتی نظیر تعامل با مشتری یا ابزار همکاری و فیلم HD در فضاهای کاری سازمانی و اتاق‌های جلسات را فراهم می‌کند. پهنای باند وای‌فای 6 تجربه کاربری بهتری را در این زمینه ارائه می‌دهد.
  4. سازمان‌هایی که در حال ساخت شبکه‌های بی‌سیم با تراکم بالا هستند: این فضاها شامل فضاهای عمومی، دانشگاه‌ها، استادیوم‌ها و سالن‌های تئاتر می‌شود. با استفاده از نسخه‌های قدیمی WiFi، شبکه به سرعت اشباع می‌شود و باعث می‌شود افراد به تکنولوژی LTE تغییر دهند. استفاده از مواردی از این دست برای اجرای نسخه‌های قدیمی بسیار دشوار است ، اما با WiFi-6 امکان‌پذیر است.

نقاط دسترسی یا APها مجموعاً پهنای باند 6 گیگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهند و می‌توانند وای‌فای رایگان را به بیش از 1000 دستگاه متصل ارائه دهند. این سیستم با رابط‌های داده منبع‌باز برای سیستم امنیت عمومی ساخته شده است. همچنین می‌توان از داده‌های WiFi برای تحلیل جریان جمعیت استفاده کرد.

بدیهی است هر یک از مشاغل می‌توانند از WiFi-6 استفاده کند اما ممکن است کسانی که به تازگی 802.11ac را مستقر کرده‌اند به اندازه کافی از مزایای آگاه نباشند.

3 مرحله آمادهسازی جهت استفاده از WiFi-6

مطمئن شوید که شبکه سیمی جدید و نو باشد. در WiFi-6 پهنای باند افزایش یافته می‌تواند لبه سیم را اشباع کند و یک ارتقاء می‌تواند تأثیر مشابهی بر هسته داشته باشد. ویژگی‌های اصلی مورد نیاز برای شبکه سیمی، توان 30 واتی بر روی اترنت (PoE+)، رابط‌های با توانایی انتقال پهنای باند بالا (1/2.5/5 GigE) و آپلود GigE40 به هسته است. همچنین مدیریت یکپارچه یک امر ضروری است. این امر باعث می‌شود كه خط‌مشی‌های امنیتی و دسترسی از یك داشبورد واحد مدیریت شود و به طور همزمان در سراسر شبکه سیمی و سیستم بی‌سیم پخش شود.

مدیریت عملیات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) را پیاده‌سازی کنید. WiFi-6 مشاغل را قادر می‌سازد در جایی که تقریباً همه چیز به یک شبکه مشترک گره خورده است ، به خوبی باهم ارتباط برقرار کنند. این کار باعث می‌شود تا مشاغل بتوانند فرایندهای جدیدی ایجاد کنند که بهره‌وری را افزایش دهد. نکته منفی اتصال زیاد، پیچیدگی خاصی آن است. این مشکل با وصل شدن اشیا به یکدیگر بدتر می‌شود. کاربران نمی‌توانند به اندازه کافی سریع کار کنند تا همه چیز را ببینند و بینشی از داده‌ها پیدا کنند اما ماشین‌ها می‌توانند. یک ابزار عملیاتی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) برای موفقیت در استفاده از وای‌فای 6 ضروری است.

شبکه شرکت را به شبکه‌های خاص اینترنت اشیا (IoT) وصل کنید. بسیاری از شبکه‌ها کارکردهای خاص تجاری دارند. نمونه این موارد عبارتند از: شبکه الکترونیکی قفسه‌بندی در خرده‌فروشی، مدیریت دانشجویی در K-12 و شبکه رادیولوژی در بیمارستان‌ها. تحول دیجیتال و اینترنت اشیا (IoT) در نهایت این شبکه‌ها را یکپارچه می‌کند. متخصصان شبکه باید با درک اندازه این شبکه‌ها، پروتکل‌های مورد استفاده به عنوان مثال BLE و Zigbee و... و پیامدهای امنیتی برای این کار آماده شوند.

مطالب مرتبط

چه موقع از شبکه 5G استفاده کنیم و چه موقع از شبکه Wi-Fi 6

5G نسل پنجم شبکه تلفن همراه سلولی است و Wi-Fi 6 جدیدترین استاندارد اتصال بی‌سیم است. هر کدام دارای ویژگیهایی هستند که باعث می‌شود در نقشهای خاص سازمانی مفید واقع شوند.

MU-MIMO چیست و چرا در روترهای بی‌سیم خود به آن احتیاج دارید

MU-MIMO (مخفف چند کاربر، ورودی چندگانه، خروجی چندگانه) برای پشتیبانی از محیط‌هایی است که چندین کاربر همزمان سعی در دسترسی به یک شبکه بی‌سیم دارند.

چگونه می‌توان مشکلات و سرعت شبکه WiFi را حل کرد

از نظر تئوری تمام آنچه شما نیاز دارید یک روتر جدید برای ارتباطات بی‌سیم و بدون دردسر در خانه یا محل کار است با این حال اغلب در ارتباط بی‌سیم با مشکلاتی مواجه هستیم.

تقابل دو فناوری 5G و WiFi-6 در سال 2019

انتظار می‌رود در سال جدید فناوری‌های جدید WiFi-6 موجب تحول در IoT و به طور کلی ارتباطات تلفن همراه با سرعت بیشتر، توان مصرفی پایین و پهنای باند بالا باشد. در ادامه خواهیم دید که این فناوری‌های در حال ظهور برای آینده IoT بسیار هیجان انگیز هستند.