نسل بعدی ابزارهای برنامه نویسی اینترنت اشیا (قسمت دوم)

نسل بعدی ابزارهای برنامه نویسی اینترنت اشیا (قسمت دوم)

در مطلب گذشته دو فاز از چارچوبی که برای توسعه‌دهندگان صنایع و چگونگی استفاده از ابزارها و پلتفرم ارائه می‌گردد مورد بررسی قرار گرفت، در این مطلب به فاز سوم این چهارچوب می‌پردازیم.

اینترنت اشیا IoT

در مطلب گذشته دو فاز از چارچوبی که برای توسعه‌دهندگان صنایع و چگونگی استفاده از ابزارها و پلتفرم ارائه می‌گردد مورد بررسی قرار گرفت، در این مطلب به فاز سوم این چهارچوب می‌پردازیم.

فاز سوم: تثبیت

سومین مرحله یا تثبیت، زمانی اتفاق می‌افتد که صنعت بالغ شود و نوآوری در آن مشهود باشد. به منظور عمل کردن به ارزش‌ها، شرکت‌های اصلی در صنعت، یک استراتژی یکپارچه‌سازی عمودی را اتخاذ می‌کنند و بر کارایی عملیاتی و مصرف‌کنندگان از طریق رقابت مستقیم یا خرید، متمرکز می‌شوند. 
دستاوردهای خلاقانه در برنامه زمانی اتفاق می‌افتد که ابزارهای برنامه‌نویسی بطور جداگانه بکار می‌روند.

این روزها، صنعت نرم‌افزار ابر در فاز تخصصی سازمان یافته است. بااین‌حال، ما به‌طورمعمول به لایه‌های افقی به عنوان اجزاء مهم اشاره می‌کنیم. در سال 2000، صنعت توسعه نرم‌افزار ابر توسط LAMP تسریع شد. این صنعت از سیستم‌عامل (لینوکس)، وب سرور (آپاچی)، پایگاه داده (MySQL) و زبان برنامه‌نویسی (PHP) تبدیل به مبنایی شد که نوآوری را برای اغلب برنامه‌های متولد شده در ابر توسعه داد. امروزه به جای نیاز به ایجاد یک پلتفرم کامل برای ساخت یک برنامه مدرن، یک مهندس محصول می‌تواند از ابزارهای موجود در LAMP به عنوان پایه‌ای برای ساخت آن استفاده کند.

محصولات موجود که به عنوان "IoT + Platform" طبقه‌بندی می‌شوند، اولین واردکنندگان در بازار هستند. در بهترین حالت، آنها مشابه خودروهای تازه تولید شده هستند. این سیستم‌عامل‌های IoT مشکلات بسیار عمومی را حل می‌کنند. بااین‌حال یک سیستم‌عاملIoT  به تنهایی قادر به حل همه‌ی مشکلات نیست. بدین منظور به تخصص جدید واردکنندگان بازار برای ساخت ابزارهای سازمان یافته که در نهایت به گروه‌های استاندارد ارجاع داده می‌شوند، نیاز است.

پلتفرم‌هایی مثل Azure، Google IoT Core و AWS IoT  که توسط غول‌های زیرساخت ساخته شده‌اند، مشکل حفظ مشتری را برای ارائه‌دهندگان تکنولوژی ابر برطرف می‌کنند. در حال حاضر، شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات ابر در حال کار کردن با ماشین‌های مجازی هستند چراکه دستگاه‌های IoT مقدار زیادی داده تولید می‌کنند.

توسعه‌ی ابزارهای توسعه دهنده IoT امروزه کاری بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد. با ساخت ابزار OSS تخصصی آنها به طور بالقوه به عنوان IoT بالغ سازماندهی می‌شوند. به نظر می‌رسد با توسعه‌ی شرکت‌ها در طول دهه آینده میلیاردها دلار ارزش ایجاد خواهد شد. IoT، بدون شک، به عنوان برنامه‌های کاربردی ابری بومی و پشته‌های اکوسیستم بزرگ داده است. ما باید با توجه به عمق و گستردگی این تکنولوژی انتظارات مشابه و ارزش عظیمی ایجاد کنیم.

خواندن مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می شود

مطالب مرتبط

جدیدترین پیشرفت‌های اینترنت اشیا

اخیراً FCC از افتتاح رادیو پهن باند CBRS) 3.5) گیگاهرتزی برای استفاده تجاری شهروندان خبر داده است. پیش‌ازاین، باند 3.5 گیگاهرتزی به حوزه اعضای وزارت دفاع امریکا یعنی سیستم‌های رادار دریایی ایالات‌متحده، اختصاص داشته است.

فهرست نهایی انتخاب پلتفرم مناسب اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) یک اصطلاح بسیار وسیع و پیچیده است که به روابط متقابل بین اشیا اشاره دارد. مهم نیست که کدام پلتفرم IoT را برای دستگاه انتخاب می‌کنید، این بستگی به محصول شما دارد که به رایانش ابری متصل می‌شود. انتخاب پلتفرم درست IoT یک کار دشوار و تخصصی است.

اینترنت اشیا یکی از روندهای مهم تکنولوژی در چند سال اخیر و همینطور سال‌های آینده خواهد بود و در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی است که شرکت‌های بزرگ برای پروژه‌های مرتبط با آن، سرمایه گذاری میلیاردی کرده‌اند. IoT تا به حال تغییرات زیادی در راستای نزدیک شدن به سبک زندگی انسان‌ها کرده است. در ادامه شش روند کلیدی اینترنت اشیا که پیش‌بینی شده است در سال 2019 بیش از سایر حوزه‌ها مورد توجه خواهند بود، بررسی می‌شوند.

زبان‌های برتر برنامه‌نویسی برای توسعه اینترنت اشیا در سال 2018

همانطور که می‌دانیم، هدف از فناوری IoT اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارائه تجربه بهتر به مشتری و بهبود کیفیت محصول است. هر یک از سه مرحله‌ی  اندازه‌گیری، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل ، دارای محیط کاری متفاوت با مجموعه‌ای از محدودیت‌های مختلف است.

پیش بینی آینده اینترنت اشیا بر اساس مشاهدات سال 2018

طبق پیش‌بینی‌های اوليه Gartner، می‌بایست در حدود 4/8 ميليارد شي متصل به شبكه تا ابتداي سال 2017 وجود می‌داشتند در حاليكه هم‌اكنون در سال 2018 اين آمار به مرز 20 ميليارد شي رسيده است و اين نشاندهنده نقش كليدي IoT در اهداف آتي سال 2018 می‌باشد.

اینترنت اشیا و رهبری روندهای فناوری اطلاعات

رشد دستگاه‌های هوشمند در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال 2025 ، 25 میلیارد شی به اینترنت متصل خواهد بود.

امروزه اینترنت اشیا و کاربردهای آن در حال فراگیر شدن است. اما انتخاب پلتفرم مناسب چالش بسیاری از سازمان ها و مدیران شهری است. در این مطلب قصد داریم با ویژگی‌ها و کاربردهای این پلتفرم‌ها و نحوه انتخاب آن‌ها آشنا شویم.

چشم‌انداز و پیش‌بینی آینده اینترنت اشیا (اینفوگرافی)

اینترنت اشیا یک واژه عمومی یا اصطلاح چتری برای بسیاری از اشیایی است که به اینترنت متصل می‌گردند. IoT به زودی آینده جهان و ‌سبک ‌زندگی ما را دچار تغییر‌ و تحولاتی خواهد نمود. در اینفوگرافی زیر برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده و چشم انداز اینترنت اشیا (IoT) که در سال‌های نه چندان دور آینده شاهد آن خواهیم بود، آمده است