آیا ویروس کرونا با اینترنت اشیا قابل‌ کنترل است؟

آیا ویروس کرونا با اینترنت اشیا قابل‌ کنترل است؟

اینترنت اشیا (IoT) توانایی متوقف کردن تکثیر و شیوع Coronavirus را دارد و می‌تواند در آینده برای جلوگیری از چنین موارد اضطراری به کار گرفته شود.

اینترنت اشیا (IoT) توانایی متوقف کردن تکثیر و شیوع Coronavirus را دارد و می‌تواند در آینده برای جلوگیری از چنین موارد اضطراری به کار گرفته شود.

ازآنجاکه تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در حال افزایش است، سازمان بهداشت جهانی (WHO) وضعیت اضطراری اعلام کرده است. وزارت بهداشت، درمان و رفاه خانواده دولت هند نیز از این موضوع آگاهی دارد و برای جلوگیری از انتشار بیشتر Coronavirus، مرتباً به‌روزرسانی‌هایی را انجام می‌دهد.

دبیر وزارت بهداشت، درمان و رفاه خانواده هند در اینباره گفت: "ما یک کمپین متمرکز تشکیل داده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که افرادی که از چین وارد می‌شوند یا حتی با هر کسی از چین به خصوص ووهان در تماس هستند، حداقل 14 روز در خانه باید قرنطینه شوند."

در حال حاضر از مجموع 741 آزمایش انجام شده برای Coronavirus، 738 مورد منفی و 3 مورد مثبت را نشان داده‌اند. همچنین 5123 نفر در منازل تحت نظارت هستند. درحالی‌که همه چیز برای جلوگیری از شیوع بیماری انجام می‌شود، این باعث تعجب می‌شود که آیا می‌توان با فناوری‌هایی نظیر اینترنت اشیا (IoT) ، هوش مصنوعی (AI) و داده‌های عظیم(BigData) از چنین وضعیتی جلوگیری کرد؟ Dilip Sarangan مدیر تحقیقات تحول دیجیتال، مطمئن است که این فناوری توانایی مهار و جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی نظیر Coronavirus را دارد.

پتانسیل IoT در Coronavirus برای کنترل بیماری

دلیپ سارگانان در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که اینترنت اشیاء (IoT)، شبکه‌ای از سیستم‌های بهم پیوسته و پیشرفت در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها ، هوش مصنوعی (AI) و اتصال همه جانبه است که می‌تواند با ارائه یک سیستم هشدار زود هنگام در مهار شیوع بیماری‌های عفونی کمک کند. پیاده‌سازی چنین فناوری‌هایی نباید برای کشوری به ویژه مانند چین مشکل ساز باشد.

Sarangan معتقد است که اگر بنگاه‌ها، شهرها و دولت‌های ملی بطور جمعی شبکه حسگر جهانی گسترده‌ای را برای شناسایی ویروس‌ها ایجاد کنند، می‌توان از شیوع بیماری Coronavirus در آینده جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: "اولین قدم برای کنترل بیماری‌های عفونی، تشخیص است. چین توانایی اجرای یک شبکه حسگر گسترده را در این کشور دارد زیرا در اجرای راهکارهای IoT در سطح وسیع (یعنی نظارت ویدیویی) در مقیاس بزرگ سابقه دارد.

پس چرا تاکنون شبکه‌ای از سنسورهای شناسایی ویروس تشکیل نشده؟ با تشخیص چهره و موقعیت مکانی، دوربین‌های مداربسته موجود برای شناسایی، ردیابی و پایش افرادی که ممکن است دچار بیماری کرونا ویروس شده‌اند، شناسایی و ردیابی محقق می‌شود. ردیابی هر فردی که با یک بیمار آلوده در تماس قرار گرفته است منطقی‌ترین راه جلوگیری از شیوع سریع بیماری‌های عفونی در دنیاست.

با این وجود، اجرای چنین سیستمی در سطح جهان به یک برنامه‌ریزی عظیم نیاز دارد. ابتکار عمل با توجه به خسارت‌هایی که شیوع این بیماری از نظر اقتصادی و همچنین از دست دادن جان‌های گرانبها ایجاد می‌شود، دردناک است. در زمینه نظارت بر هر فرد باید در فرودگاه‌ها و یا گذرگاه‌های مرزی و با استفاده از سنسورهای هوش مصنوعی بر هر فرد نظارت شود تا در صورت نیاز قرنطینه شوند و درمان سریع برای جلوگیری از گسترش ویروس انجام شود. سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سایر آژانس‌های جهانی می‌توانند در درازمدت روند دستیابی به خرید از دولتها در سرتاسر جهان را آغاز کنند تا یک سیستم تشخیص زودهنگام برای کشف بیماری‌های عفونی را کشف کنند."

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی خطر ابتلا افراد به کرونا ویروس را ارزیابی می‌کند

محققان به زودی اپلیکیشن هوشمندی را تولید می‌کنند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را بر اساس احساس و مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، ارزیابی می‌کند و افراد مورد نظر را به نزدیکترین مرکز آزمایش، هدایت می‌کند.

الگوریتم هوش مصنوعی تطبیق رفتار انسان با شغل وی

شرکت استارتاپی SCIKEY که در زمینه منابع انسانی (HR) فعالیت می‌کند با ابداع الگوریتم انعطاف‌پذیر MindMatch و استفاده از هوش مصنوعی (AI) الگوهای رفتاری کارمندان را درک می‌کند و رفتار آنها را در مواجهه با شغل هر فرد پیش‌بینی می‌کند.

محققان سنگاپوری کاشت میکروسنسور را توسعه دادند

محققان دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) یک دستگاه خواننده جدید بی‌سیم را ایجاد کرده‌اند که به تغییرات خوانش یک سنسور حساس است و امکان ایجاد میکروسنسورهایی با دقت میلیمتری را فراهم می‌کند کهبرای تزریق در زیر پوست استفاده می‌شوند.