اتومبیل‌های خودران و چالش از بین رفتن مشاغل سنتی در کشور کانادا

اتومبیل‌های خودران و چالش از بین رفتن مشاغل سنتی در کشور کانادا

یکی از نگرانی‌های موجود برای به بهره‌برداری رسیدن اتومبیل‌های خودران در مقیاس بالا، از بین رفتن و یا دست‌کم کاهش برخی مشاغل مرتبط با اتومبیل‌ها است. گزارشی از سوی هیئت کنفرانس کانادا پیش‌بینی کرده است که اتومبیل‌های خودران به تنهایی می‌توانند منجر به از دست رفتن 77.400 شغل در این کشور شوند.

یکی از نگرانی‌های موجود برای به بهره‌برداری رسیدن اتومبیل‌های خودران در مقیاس بالا، از بین رفتن و یا دست‌کم کاهش برخی مشاغل مرتبط با اتومبیل‌ها است. گزارشی از سوی هیئت کنفرانس کانادا پیش‌بینی کرده است که اتومبیل‌های خودران به تنهایی می‌توانند منجر به از دست رفتن 77.400 شغل در این کشور شوند.

ریسک از دست رفتن برخی از فرصت‌های شغلی با استفاده از خودکار کردن مهارت‌ها و نقش هوش مصنوعی همواره مورد بحث بوده است، اما در مورد تأثیر اتومبیل‌های خودران کمتر شنیده‌ایم.

Roger Francis مدیر سازمان انرژی، محیط‌زیست و حمل و نقل می‌گوید: "پیامدهای مرتبط با بهره‌برداری گسترده از اتومبیل‌های خودران و متصل، در چارچوب صنعت خودرو و زنجیره تأمین آن به‌طورکلی نادیده گرفته شده ‌است، علی‌رغم اینکه این بخش نقش مهمی در اقتصاد کانادا داشته ‌است.
وی ضمن مخرب دانستن این تکنولوژی‌ها بدون وجود برنامه مناسب افزود: تأثیرات نیروی کار یکی از بزرگترین چالش‌های مرتبط با این تکنولوژی‌ها است و به همین علت استراتژی‌های انتقال برای این بخش مورد نیاز است."

پیش‌بینی شده است تا سال 2051، با استقرار اتومبیل‌های خودران، مشکلات زیر ایجاد شود :

  • کاهش مشاغل: ۴۸.۱۰۰ الی ۷۷.۴۰۰
  • کاهش تولید ناخالص داخلی: ۷ الی ۱۱.۴ میلیارد دلار 
  • کاهش درآمد کارگران: ۵.۴ الی ۸.۸ میلیارد دلار

در بدترین حالت، نویسندگان این گزارش پیش‌بینی می‌کنند "مکانیک و تعمیرگاه‌های سنتی به طور کامل با توجه به ارائه خدمات نگهداری برنامه‌ریزی شده در نمایندگی‌ها کنار گذاشته شوند."

با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده، انتظار می‌رود که صاحبان اتومبیل‌های خودران بتوانند به‌طور مستقیم با یک تعمیرکار در ارتباط باشند و چون اطلاعات تاریخی بیشتری خواهند داشت، این قرار ملاقات‌ها نیز ممکن است در دراز مدت طولانی‌تر می‌باشد، زیرا می‌توان آنها را تنها زمانی تنظیم کرد که داده‌ها نشان می‌دهند ضرورتی برای مراجعه وجود دارد. وسایل نقلیه الکتریکی، بدون نیاز به ایستگاه‌های بنزین، منجر به کاهش بیشتر فرصت‌های شغلی خواهند شد.

معرفی اتومبیل‌های خودران به احتمال زیاد باعث افزایش تعداد وسایل نقلیه در خیابان‌ها به دلیل ظهور فرصت‌های بیشتر در حمل و نقل خواهد شد. اشتراک‌گذاری، مالکیت را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و نیروی کار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با افزایش ایمنی و کاهش برخوردها مشاغل مرتبط با بیمه نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که مشاغل در بخش‌های مکانیکی در معرض خطر گسترده قرار دارند.

بر طبق آمارهای ذکر شده در این گزارش، به نظر می‌رسد پیش از بهره‌برداری گسترده از سیستم‌های متصل و خودران، نیاز به یک برنامه جامع برای انتقال و جایگزینی مشاغل جدید با مشاغل سنتی برای مقابله با بیکاری و تحت تأثیر قرار گرفتن زندگی مردم وجود دارد.

مطالب مرتبط

سیسکو و Iteris برای راه‌اندازی راه‌آهن هوشمند با یکدیگر همکاری می‌کنند

کمپانی Cisco و Iteris ، ارائه دهنده خدمات کامپیوتری کاربردی برای حمل و نقل و کشاورزی به یک مشارکت استراتژیک در مورد راه‌آهن هوشمند وارد شده‌اند.

بوش مجوز آزمایش اتومبیل‌های خودران را در ویکتوریا استرالیا دریافت کرد

Bosch نخستین شرکت گیرنده مجوز آزمایش اتومبیل‌های خودران در طرح جدید ویکتوریا استرالیا با نام (ADS) شده است.این مجوز به عنوان بخشی از طرح سیستم جدید اتومبیل‌های خودران ویکتوریا (ADS) صادر شده است.

NVIDIA اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران سطح +2 را راه‌اندازی می‌کند

شرکت NVIDIA اعلام کرده است که اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران "سطح +2" را با نام "DRIVE AutoPilot" در سطح جهانی راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در نمایشگاه CES 2019 سال جاری مدعی شده است که پلتفرم پیشگامش چندین تکنولوژی AI را ادغام می کند.

اتومبیل‌های خودران ماهانه 300,000 تهدید امنیتی دریافت می‌کنند

آخرین گزارش‌های به دست آمده ازKaramba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است.