استارتاپ جدید مایکروسافت و مدل‌های یادگیری هوش مصنوعی

استارتاپ جدید مایکروسافت و مدل‌های یادگیری هوش مصنوعی

اخیراً مایکروسافت اعلام کرده است که از پلتفرم Lobe برای ساخت مدل‌های یادگیری با استفاده از رابط بصری بدون نیاز به کد یا درک فنی هوش مصنوعی، استفاده کرده است.

اخیراً مایکروسافت اعلام کرده است که از پلتفرم Lobe برای ساخت مدل‌های یادگیری با استفاده از رابط بصری بدون نیاز به کد یا درک فنی هوش مصنوعی، استفاده کرده است. Lobe، پلتفرمی است که می‌تواند حرکات دست، دست خط افراد و شنیدن موسیقی را درک کند و به‌عنوان یک سرویس مستقل درحال‌توسعه است.

Kevin Scott، مدیر فناوری مایکروسافت می‌گوید: “این پلتفرم بسیار گسترده است، چراکه توسعه و ساخت مدل‌های یادگیری عمیق AI پروسه‌ای پیچیده و آهسته حتی برای دانشمندان و توسعه‌دهندگان باتجربه است. تا به امروز، بسیاری از مردم هنگام دسترسی به هوش مصنوعی با مشکلاتی روبرو بوده‌اند و ما متعهد به تغییر و برطرف کردن این مشکلات هستیم."

Lobe سومین استارتاپی است که مایکروسافت در ماه‌های اخیر در فناوری‌های خود به کار گرفته است. هدف از این روند دستیابی به اطلاعات هوشمند، ارائه‌ی ابزارهای برنامه‌نویسی صوتی و ایجاد یک مرکز مکالمه AI برای کسب برتری در دانشگاه برکلی کالیفرنیا است.

به گفته‌ی Scott هر یک از این تلاش‌ها برای ساده‌سازی راه‌هایی است که از طریق آن مردم بتوانند مدل‌های یادگیری هوش مصنوعی منحصربه‌فرد خود را ایجاد نمایند.

بر اساس تحلیل CB Insight، درحالی‌که مایکروسافت در چند ماه گذشته مشغول دستیابی به استارتاپ‌های هوش مصنوعی بوده است، شرکت‌هایی مانند Google و Apple رهبری شمار زیادی از استارتاپ‌های هوش مصنوعی را از سال 2012 بر عهده داشته‌اند.

مطالب مرتبط

افزایش فرصت‌های شغلی جدید و تولید ناخالص داخلی با هوش مصنوعی

تحلیل گران موسسه جهانی McKinsey و Tata Communications اخیراً در گزارش‌های جداگانه از تداوم روند اجتناب‌ناپذیر اتوماسیون خبر دادند.

هوش مصنوعی حیات وحش را با دقت 96 درصدی رصد می‌کند

کاربرد تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) فراتر از دستیار صوتی و ماشین‌های خودران است. محققان دانشگاه Auburn ، هاروارد، آکسفورد، دانشگاه مینه سوتا و دانشگاه Wyoming الگوریتمی را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند حیات وحش را با دقت 96.6 درصد شناسایی و توصیف کند.

اخیراً Chris Lott ، یکی از محققان هوش مصنوعی Qualcomm ، در جلسه آموزشی جامع بوستون ، توضیحی اجمالی در مورد عملکرد تیم خود در یک برنامه جدید تشخیص صدا ارائه داد.

بازنویسی سیاست‌های نظامی گوگل در به‌کارگیری هوش مصنوعی

بر اساس آخرین گزارشات درباره‌ی سیاست‌های نظامی پروژه‌ی پنتاگون که منجر به اعتراضات گسترده و کناره‌گیری برخی از مسئولان در گوگل گردید، این شرکت اعلام کرده است برای ادامه‌ی مشارکت در پروژه‌های نظامی ، سیاست‌های اخلاقی را در این پروژه‌ها به کار خواهد گرفت.

روز گذشته مقامات دولتی هند اظهار داشتند که این کشور برای توسعه‌ی سیستم‌های دفاعی و تسلیحات نظامی از هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

اخیرا گوگل، از نسخه‌ی کامل Google News که به جمع‌آوری اخبار مورد علاقه‌ی کاربران می‌پردازد ، رونمایی کرده است. هوش مصنوعی نقش مهمی در شخصی‌سازی اخبار که به صفحه نمایش شما منتقل می‌شود، بازی خواهد کرد.