استفاده از فناوری سنجش هوشمند در عروسک‌ها

استفاده از فناوری سنجش هوشمند در عروسک‌ها

فناوری سنجش هوشمند برای غنی‌سازی تجربیات کاربران و ارائه قابلیت‌های برتر به محصولات و تجهیزات بهداشتی و درمانی معرفی می‌شوند.

فناوری سنجش هوشمند برای غنی‌سازی تجربیات کاربران و ارائه قابلیت‌های برتر به محصولات و تجهیزات بهداشتی و درمانی معرفی می‌شوند.

برخی از چالش‌های مهندسی که غالباً طراحان محصول با آن روبرو هستند شامل نحوه انتخاب فناوری سنجش هوشمند صحیح است به این معنا که چگونه به بهترین وجه سیستم سخت‌افزاری و الگوریتم هوش مصنوعی با هم ادغام شوند تا داده‌های حسی به بینش‌های معناداری تبدیل شوند.

Arrow اکنون کیت ارزیابی پلتفرم توسعه ADI 3D Time-of-Flight را برای کمک به مهندسان در تسریع نمونه‌سازی و توسعه محصول ارائه می‌دهد.در نمایشگاه الکترونیک اخیر (CES) در لاس وگاس، Arrow Electronics اولین طراحی اثبات شده از مفهوم مراقبت‌های بهداشتی با استفاده از فناوری سه بعدی پرواز (ToF) دستگاه‌های آنالوگ را نشان داده است که می‌تواند به طراحان محصول کمک کند.

الگوریتم سنجش هوشمند نشان می‌دهد که چگونه فناوری 3D ToF می‌تواند برای ارائه داده‌های حسی بسیار دقیق در زمان واقعی nanosecond برای نظارت بر الگوی تنفس و تشخیص حرکات ریز ارائه شود.

این طراحی یکپارچه توسط Hubble Connected ، یک بستر اینترنت اشیا (IoT) در محصولات مهد کودک هوشمند مارک موتورولا را فراهم می‌کند.

گسترش استفاده از  ToF در طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها

اصل ToF روشی است برای اندازه‌گیری مدت زمان عبور سیگنال نوری بین یک سنسور و یک شی استوار است. این نقشه برداری، عمقی از اشیا را ایجاد می‌کند و یک فناوری کلیدی برای توسعه دید دیجیتالی، ارائه دقت بالا، داده‌های حسی در زمان واقعی زیر نانو ثانیه و غلبه بر چالش‌های آشفتگی سیگنال محسوب می‌شود.

کریس لوکر مدیر فنی بازار گسترده دستگاه‌های آنالوگ در این باره می‌گوید: در گذشته فناوری سنجش عمق سه‌بعدی دستگاه‌های آنالوگ در درجه اول در محیط‌های صنعتی و همچنین وسایل نقلیه خودران و برنامه‌های کاربردی شهر هوشمند استفاده می‌شد.

این فناوری تصویربرداری با وضوح بالا اندازه‌گیری داده‌های حسی بدون تماس و غیر تهاجمی را بدون در نظر گرفتن شرایط روشنایی امکان‌پذیر می‌کند. امیدواریم Arrow بتواند استفاده از ToF طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها ، از جمله نظارت بر مراقبت‌های بهداشتی را گسترش دهد.

پروفسور گوولیانگ زینگ با همکاری Arrow Electronics محقق اصلی در زمینه توسعه الگوریتم سنجش هوشمند برای این طرح است.

وی می‌گوید: "ما از اینكه كار تحقیق و توسعه هوش مصنوعی خود را برای به كار بردن برنامه‌های تجاری انجام دهیم بسیار خشنود هستیم. فناوری سنجش برای گرفتن اطلاعات دقیق و همه‌گیر مورد نیاز برای بهره‌گیری از توان هوش مصنوعی (AI) و فناوریهای یادگیری عمیق نقش مهمی ایفا می‌کند."

وی افزود: این قابلیت ترکیبی توانایی و هوشمندی دستگاهها را برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، شناسایی الگوهای پنهان، ساخت طبقه‌بندی و پیش‌بینی نتایج آینده با افزایش دقت فراهم می‌کند."

برای تسریع در مرحله توسعه طراحی، مهندسان Arrow با تیم تحقیقاتی Hubble Connected و CUHK همکاری کردند تا مشکلات مختلف مهندسی را برطرف کنند.

مطالب مرتبط

الگوریتم هوش مصنوعی تطبیق رفتار انسان با شغل وی

شرکت استارتاپی SCIKEY که در زمینه منابع انسانی (HR) فعالیت می‌کند با ابداع الگوریتم انعطاف‌پذیر MindMatch و استفاده از هوش مصنوعی (AI) الگوهای رفتاری کارمندان را درک می‌کند و رفتار آنها را در مواجهه با شغل هر فرد پیش‌بینی می‌کند.

محققان سنگاپوری کاشت میکروسنسور را توسعه دادند

محققان دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) یک دستگاه خواننده جدید بی‌سیم را ایجاد کرده‌اند که به تغییرات خوانش یک سنسور حساس است و امکان ایجاد میکروسنسورهایی با دقت میلیمتری را فراهم می‌کند کهبرای تزریق در زیر پوست استفاده می‌شوند.

روند رو به رشد ارزش بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا تا سال 2029

بر اساس گزارش جدید تحلیل بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا شرکت تحقیقاتی BISپیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال 2029 به میزان 38.61 میلیارد دلار رشد داشته باشد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 15.8 درصد برسد.

گزارشات اخیر روند رو به رشد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه دیجیتال‌سازی را نشان می‌دهد

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیش ۳۷ درصد از شرکت‌ها با اندازه متوسط با بازدهی بالاتر از میانگین، تکنولوژی‌های اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) را به عنوان بخش مهمی از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری خود در نظر دارند.