گوگل لنز، ابزار تجزیه و تحلیل گوگل توسط AI، اکنون میتواند بیش از 1 میلیارد محصول را از طریق پورتال خردهفروشی گوگل تشخیص دهد. این مقدار چهار برابر تعداد لنزهایی است که در اکتبر 2017 تحت پوشش قرار گرفته است.
Aparna Chennapragada، معاون بازرگانی گوگل لنز و واقعیت افزوده در گوگل، میگوید: "من دهه گذشته تیمهایی را هدایت کردم که محصولاتی را تولید میکنند که از طریق هوش مصنوعی برای کمک به مردم در زندگی روزمره خود از گوگل لنز استفاده میکنند."
Google Lens با استفاده از یک موتور تشخیص کاراکتر نوری، همراه با سیستمهای AI که زبانها و فونتها و همچنین مدل اصلاح را از Google Search قرض گرفته است، بارکد، کد QR، شماره ISBN و سایر شناسههای عددی فهرست محصولات در فروشگاه را شناسایی میکند.
در طول سال گذشته Google Lens به طور چشمگیری پیشرفت کرده است. طبق گفته Chennapragada، لنز با قرار گرفتن بر روی تصاویر برچسب خورده شده با اطمینان بیشتری شروع به تشخیص اشیا میکند. لازم به ذکر است این امر به لطف مجموعه دادههای با تصاویر که به نظر میرسد با دوربینهای گوشیهای هوشمند گرفته شدهاند، میسر گشته است.