نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله کام آغاز به کار کرد

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله کام آغاز به کار کرد

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله‌ کام امروز یازدهم مهر ماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسماً افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

نوزدهمین نمایشگاه ایران تله کام با هدف ایجاد محل هم اندیشی میان تولید کنندگان داخلی و خارجی صنعت مخابرات، با شعار «دستاوردهای تازه؛ فرصت های پیش‌رو» از امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دبیر سندیکای مخابرات ایران رسماً افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

در این مراسم آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این نکته که ارتباطات می‌تواند صلح آمیز باشد اشاره کرد و گفت که رشد و توسعه خوبی در این حیطه در کشور رخ داده است و با اقداماتی فراتر از وزارتخانه قصد دارند که در نجات محیط زیست و انرژی همکاری داشته باشند. او همچنین مشکلات ارزی کشور را مهم تلقی کرد و تاکید داشت که بالا رفتن قیمت گوشی و کامپیوتر می‌تواند به اکو سیستم فناوری ضربه بزند.

جهرمی تاکید کرد که در نمایشگاه‌هایی چون تلکام و الکامپ مسیر پیش روی صنعت تکنولوژی را ترسیم خواهیم کرد و این مسیر را یک راه طولانی و ناهموار خواند: کمبود منابع یکی از جدی‌ترین مشکلات دولت فعلی است که با افزایش بهره‌وری می‌توان در برابر آن ایستادگی کرد. "توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند این بهره وری را اعتلا بخشد و به دولت کمک کند؛ به عنوان مثال در بخش کشاورزی و منابع آبی می‌توان کارهای زیادی با کمک فناوری کرد و مدیریت منابع آبی را با آنها دگرگون ساخت."

او همچنین اهمیت اینترنت اشیا را در این روزها بسیار بالا خواند و استفاده و گسترش آن در کشور را مفیددانست. او تهران بهتر و با نشاط تر را در گروی استفاده از این خدمات اعلام کرد و آن را ماموریت وزارت ارتباطات و دولت عنوان کرد: "توسعه صنعت و فناوری یک شمع است که مسیر را روشن می‌کند اما هدف ما چیز بالاتر و ارزشمندتری است که قصد داریم با کمک این شمع به آن برسیم. ظرفیت بالای جوانان کشور ما در این بخش باید استفاده شود تا در برابر تحریم‌هایی که معیشت مردم را مشکل ساز کرده، بتوانیم کاری کنیم."

فرامرز رستگار دبیر سندیکای مخابرات ایران نیز در طول افتتاحیه مراسم اعلام کرد که در طول شش ماه گذشته اتفاقات جالبی در کشور رخ نداده و مقداری نارسایی و اختلال در کارها ایجاد شد، حتی در بین جامعه خبری مطرح شد که کارخانه ها و شرکتها در حال ورشکستگی هستند:
"اما در این نمایشگاه خلاف این ماجرا را داریم و نشان خواهیم داد که در دوران رکود، ۲۶ طرح پیشرفته در صنعت فناوری کشور رخ داده است این مقدار شاید تا آخر سال به ۴۰ عدد هم برسد."

حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور نیز این نمایشگاه را ادامه قابلیت‌های الکامپ خواند و فعالان حوزه با گفتگو تفاهم‌هایی راه روشن توسعه را برای صنعت ICT رقم خواهند زد و می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

با فراگیر شدن تحول دیجیتال در عرصه جهانی و رشد استارتاپ‌های فعال در بستر الکترونیک نقش نمایشگاه تلکام بیش از پیش شده و حالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. شرایط جدید فعلی باعث شده که نمایشگاه امسال ویترینی جدید برای شناسایی فناوری‌های با پتانسیل صادرات و رشد و توسعه اشتغالزایی باشد. امسال ۲۳۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند که نسبت به سال گذشته رشد داشته است خاطرنشان کرد: معرفی محصولات جدید در این حوزه نشانه توسعه و توجه به تولیدات داخلی است.

نمایشگاه تله‌ کام بزرگترین رویداد مخابراتی کشور، فرصتی است که هر ساله فعالان صنعت ارتباطات را گرد هم می‌آورد تا به عرضه و معرفی آخرین فناوری‌های این صنعت در کشورمان بپردازند. این رویداد ازتاریخ یازدهم تا چهاردهم مهر ماه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر خواهد بود.
 

مطالب مرتبط

در کنفرانسIoTSWC 2018 چه می‌گذرد؟

کنفرانس راهکارهای جهانی IoT یا IoTSWC نوآوری‌های جدید در زمینه‌ی اینترنت اشیا را در شهر بارسلونا، اسپانیا معرفی می‌کند.

پایان نمایشگاه الکامپ و امید به آینده‌ای دیجیتال

نمایشگاه الکامپ 1397 با شعار "پیش به‌سوی اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی" از تاریخ 6 مرداد با حضور وزرای فناوری ارتباطات و اطلاعات کشورهای ایران و آذربایجان در فضایی بالغ بر 27 هزار متر مربع افتتاح شد و در تاریخ 9 مرداد 1397 پس از چهار روز بازدید علاقه‌مندان و مدیران سطوح مختلف دولتی و بخش خصوصی به پایان رسید.

بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ امروز ششم مرداد ماه ، با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات رسماً افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ امروز ششم مرداد ماه ، با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات رسماً افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

CeBiT 2018

رویداد بین‌المللی CEBIT 2018 به طور رسمی از امروز 21 خردادماه (11 ژوئن ) آغاز شد و شرکت نبکا به عنوان یکی از ارائه دهندگان و تولیدکنندگان راهکارهای شهر هوشمند و اینترنت اشیا از شرکت های ایرانی حاضر در این رویداد جهانی است.

نمایشگاه 2018 HANNOVER MESSE به عنوان بزرگترین نمایشگاه و رویداد صنعتی جهان بار دیگر در مرکز نمایشگاهی هانوفر آلمان در حال برگزاریست. این نمایشگاه با مشارکت کشور مکزیک و به مدت 5 روز در مرکز نمایشگاهی هانوفر برگزار می شود.