پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا مبتنی بر استاندارد GSMA

پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا مبتنی بر استاندارد GSMA

شرکت‌های Thales و Telstra و Arduino به همراه Microsoft برای پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا (IoT) مبتنی بر استانداردGSMA همکاری می‌کنند تا امکان برقراری ارتباط مطمئن و ایمن بین تجهیزات و ابر داده فراهم کنند.

شرکت‌های Thales و Telstra و Arduino به همراه Microsoft برای پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا (IoT) مبتنی بر استاندارد GSMA همکاری می‌کنند تا امکان برقراری ارتباط مطمئن و ایمن بین تجهیزات و ابر داده فراهم کنند.

میلیاردها دستگاه جمع‌آوری، پردازش و ارسال داده‌ها به ابر درون یک اکوسیستم IoT و انواع خدمات اینترنت اشیا (IoT) را انجام می‌دهند. برای فعال کردن امنیت، سرویس ابری IoT باید به داده‌های دریافت شده از دستگاه‌های متصل اعتماد کاملی داشته باشد.

به همین ترتیب دستگاه‌ها باید به ابر اعتماد کنند که تنها در صورت احراز هویت دستگاه و سرور این امکان وجود داشته باشد اما بازار تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) آنقدر ناهموار است که حتی اگر از تراشه‌ها و پلتفرم‌های مختلف استفاده شود، مقیاس‌پذیری سرویس‌های امنیتی همچنان بسیار محدود است. در اینجاست که باید با تأیید هویت متقابل و استاندارد بین یک دستگاه و پلتفرم ابری از طریق شبکه‌های سلولی استفاده شود، ضمن اینکه کاملاً با استاندارد امنیتی GSMA IoT SAFE کاملاً مطابقت دارد نقش مؤثری در تأمین امنیت مقیاس‌پذیر ایفا خواهد کرد.

نقش اصلی GSMA IoT، ارائه امنیت مقیاس‌پذیر و مقاوم به شبکه‌های سلولی است. این امکان وجود دارد که در آینده بتوانیم امنیت اینترنت اشیا (IoT) را به عنوان عضوی از سرویس اتصال IoT موجود به راحتی به صورت استاندارد ارائه دهیم و یک جهش بزرگ در جهت امنیت IoT برای همه موارد کاربردی از جمله انرژی هوشمند، اتومبیل، سلامتی و راهکارهای خانگی محسوب می‌شود.

مطالعه‌ای از 540 متخصص حوزه فناوری اطلاعات که توسط شرکت Extreme Networks در منا آمریکای شمالی، اروپا و آسیا انجام شده است، نشان می‌دهد که 70 درصد از شرکت‌هایی که گفته‌اند تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) را به کار می‌گیرند، کاملاً از موفقیت‌آمیز بودن سیستم یا هک شدن آن آگاهی داشتند. هشتاد و چهار نفر در نظرسنجی‌ها گفتند که از دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) در برخی از اشتراک‌ها استفاده می‌کنند و بیش از نیمی پذیرفتند که از اقدامات امنیتی اضافی فراتر از رمزهای عبور پیش‌فرض استفاده نمی‌کنند.

مطابق آخرین گزارش شرکت Zscaler بیش از یک میلیارد تراکنش اینترنت اشیا (IoT) در هر ماه در ابر داده خود انجام می‌شود. این شرکت در حین ارزیابی متوجه دستیاران دیجیتالی خانگی، set-top box، دوربین‌های تحت شبکه، دستگاه‌های خانگی هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و حتی سیستم‌های چندرسانه‌ای خودرو را پیدا کرد که برترین دستگاههای غیرمجاز IoT هستند.

مطالب مرتبط

محققان می‌گویند محاسبات عصبی باید مبتنی بر مغز حشرات باشد نه انسان

دانشمندان می‌گویند مغز حشرات الگوی بهتری نسبت به مغز انسان برای هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) است زیرا ساده‌تر هستند و روی فرایندهای کلیدی تمرکز می‌کنند.

آیا اینترنت اشیا سلولی تنها گزینه مناسب برای تجهیزات پوشیدنی است؟

بازار تجهیزات پوشیدنی طی شش سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و از 750 میلیون دلار در سال 2012 به 6 میلیارد دلار رسیده است.

روند رو به رشد ارزش بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا تا سال 2029

بر اساس گزارش جدید تحلیل بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا شرکت تحقیقاتی BISپیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال 2029 به میزان 38.61 میلیارد دلار رشد داشته باشد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 15.8 درصد برسد.

سازگاری تجهیزات با شبکه NB-IoT روز به روز افزایش خواهد یافت

مطمئناً سازگاری سیستم‌های NB-IoT و همتای آن LTE-M همچنان خواهد ادامه داشت و دوران نسل دوم (G2) و نسل سوم (G3) شبکه سلولی به زودی افول خواهد کرد. تکنولوژی Narrowband-IoT از سال 2016 وارد بازار شده است و به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.