همکاری سه شرکت بزرگ فناوری برای برقراری ارتباط پایدار اینترنت اشیا

همکاری سه شرکت بزرگ فناوری برای برقراری ارتباط پایدار اینترنت اشیا

شرکت‌های اریکسون، T-Mobile و Stanley Black & Decker همکاری خود را در مورد راهکارهای نوآورانه و پایدار اینترنت اشیا (IoT) اعلام کرده‌اند.

شرکت‌های اریکسون، T-Mobile و Stanley Black & Decker همکاری خود را در مورد راهکارهای نوآورانه و پایدار اینترنت اشیا (IoT) اعلام کرده‌اند.

کیوا آلگود مدیر بخش اینترنت اشیا (IoT) شرکت اریکسون در این باره گفت: "تسریع در تحول و پایداری دیجیتال نتیجه مهمی است که می‌توانیم در همکاری با شرکت‌های T-Mobile و Stanley Black & Decker آن را ارائه دهیم. Leveraging Ericsson IoT Accelerator، یک شبکه اختصاصی اینترنت اشیا (IoT) است که امکان ارتقا پایدار و کمک به توسعه اهداف پایدار سازمان ملل متحد (UN) را به وجود می‌آورد.

در گزارش فعالیتهای اریکسون که در ماه نوامبر منتشر شد پیش‌بینی شده بود که اشتراک‌های جهانی G5 طی شش سال آینده از 2.6 بیلیون تجاوز خواهد کرد و تا آن زمان ، 5G حدود 65 درصد از جهان را پوشش خواهد داد. اریکسون همچنین پیش‌بینی کرده است که کل اشتراک‌های تلفن همراه، از جمله شبکه‌های نسل قبلی در شش سال آینده به 8.9 میلیارد دلار برسد. بیش از یک‌چهارم از اشتراک‌های جهانی تا سال 2025 در قالب 5G خواهد بود و تقریباً 45 درصد از ترافیک داده‌های تلفن همراه در سراسر جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

یک ماه قبل اریکسون همکاری خود را با شرکت NVIDIA برای توسعه فناوری‌هایی ارائه داده است که به ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی امکان ساخت شبکه‌های دسترسی رادیویی 5G مجازی (RAN) را می‌دهد. این امر باعث افزایش خدمات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) می‌شود. در ماه سپتامبر، اریکسون از به پایان رساندن موفقیت‌آمیز یک نقطه عطف 5G جدید در آزمایشگاه خود خبر داد. در این انجام آزمایش، ایستگاه‌های پایه سیستم رادیوئی اریکسون به همراه نرم‌افزار مستقل این شرکت (NR) و هسته ابر اطلاعاتی 5G اریکسون با یک دستگاه هوشمند تلفن همراه که از طریق تراشه Snapdragon X55 5G Modem-RF شرکت کوالکام تغذیه می‌شد، مورد استفاده قرار گرفتند.

مطالب مرتبط

آیا اینترنت اشیا سلولی تنها گزینه مناسب برای تجهیزات پوشیدنی است؟

بازار تجهیزات پوشیدنی طی شش سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و از 750 میلیون دلار در سال 2012 به 6 میلیارد دلار رسیده است.

پیش‌بینی بار شبکه برق با استفاده از کنتورهای هوشمند و هوش مصنوعی

پیش‌بینی بار الکتریکی به دلیل پیچیدگی و تغییرپذیری و میزان استفاده هنوز هم یک چالش است. با پیشرفت‌های اخیر اینترنت اشیا (IoT)، کنتورهای هوشمند و پیش‌بینی آب‌وهوا با استفاده از یادگیری ماشین (ML)، توانایی تجزیه‌وتحلیل الگوهای استفاده و برآورد نیازهای آینده برای کمک به تعادل شبکه برق به وجود آمده است.

روند رو به رشد ارزش بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا تا سال 2029

بر اساس گزارش جدید تحلیل بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا شرکت تحقیقاتی BISپیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال 2029 به میزان 38.61 میلیارد دلار رشد داشته باشد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 15.8 درصد برسد.

استاندارد تجهیزات منبع‌باز اینترنت اشیا توسط بنیاد ارتباطات منبع‌باز عرضه می‌شود

امروزه حدود 26 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا (IoT) وجود دارد که بسیاری از آنها هیچ سازگاری با یکدیگر ندارند. بنیاد ارتباطات منبع‌باز (OCF) قصد دارد این مشکل را برطرف کند.