واقعیت مجازی، نسل آینده رسانه‌های ورزشی خواهد بود

واقعیت مجازی نسل آینده رسانه‌های ورزشی خواهد بود

روشی که ما شاهد تماشای ورزش هستیم در حال تغییر است و ما را به نسل بعدی رسانه‌ها هدایت می‌کند. این ممکن است یک مفهوم انتزاعی به نظر برسد که بعدها می‌توانیم دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهیم، هرجایی که می‌خواهیم، بر روی هر دستگاهی و با کیفیت و شفاف تماشا کنیم.

روشی که ما شاهد تماشای ورزش هستیم در حال تغییر است و ما را به نسل بعدی رسانه‌ها هدایت می‌کند. این ممکن است یک مفهوم انتزاعی به نظر برسد که بعدها می‌توانیم دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهیم، هرجایی که می‌خواهیم، بر روی هر دستگاهی و با کیفیت و شفاف تماشا کنیم. پاسخ یک تجربه تماشا بیشتر از قبل است، و همه این‌ها به لطف واقعیت مجازیست که در حال تغییر شیوه‌ای است که ما ورزش را تجربه می‌کنیم است.

بدون اینکه اتاق نشیمن را ترک کنید در زمین بازی حاضر باشید

ویلیام گیبسون در رمان علمی تخیلی "Neuromancer" از واژه "توهم رضایت‌مندانه" برای توصیف تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده می‌کند اما VR بسیار دور از موضوعات علمی تخیلی است. واقعیت مجازی در دنیای بازی‌های ویدئویی به خوبی شناخته شده و توسعه یافته است، اما این تکنولوژی انقلابی در مسابقات ورزشی زنده است. در حقیقت، تجربه مشاهده بازی‌های ورزشی با واقعیت مجازی VR هم‌اکنون وجود دارد.

در ماه فوریه، شرکت Verizon میزبان یک تجربه VR سوپر بول (بازی سالانه‌ قهرمانی لیگ فوتبال آمریکا) بود و این بازی را روی ارتباط 5G به گروه محدودی از کارمندان ارائه داد. این تجربه VR در یک سوئیت لوکس ورزشگاه آمریکایی بانک مینیاپولیس ارائه شد که به افراد اجازه حرکت دید ۱۸۰ درجه‌ای از بازی را می‌داد. اما این تمام ماجرا نیست. همکاری بین NFL و Oculus Rift به‌زودی تجربه فعلی ما را از بازی‌های ورزشی منسوخ‌ خواهد کرد. دوربین‌های درون زمین به کاربران واقعیت مجازی، اجازه تجربه‌ای نزدیک به جنس واقعیت را در میان زمین بازی خواهند داد.

NFL تنها سازمان ورزشی نیست که در حال استفاده از فناوری انقلابی واقعیت مجازی است. در تابستان گذشته، اپلیکیشن BBC یک VR از جام جهانی را ارائه داد، و به بینندگان این امکان را می‌دهد که زوایای دوربین خود را انتخاب کنند و آمار و اطلاعات بازیکنان را مشاهده کنند. NBC نیز در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ در ریو دو ژانیرو، بخش VR نیز داشت، که شامل پوشش رویدادهای میدانی و به صورت ۳۶۰ درجه بود.

در نهایت، واقعیت مجازی نه تنها تجربه مشاهده برای علاقه‌مندان به ورزش را متحول می‌سازد بلکه باعث بهبود بازی برای بازیکنان می‌شود. استیو جونگ بازنشسته NFL، طرفدار استفاده از فناوری VR است. بهبود داوری، افزایش امنیت بازی و تحول تکنیک‌های تمرینی از مواردی است که این فناوری می‌تواند برای ورزشکاران و مربیان به ارمغان آورد.

کارگردان بازی خود باشید یا اسطوره‌های نسل بعدی را پیدا کنید

هنگامیکه بازی‌های ورزشی زنده برای اولین بار به خانه‌ها آورده شد، بازی‌ها تنها از یک دوربین پخش می‌شد. با گذشت زمان، کارگردانان بازی‌های ورزشی از دوربین‌ها و زوایای بیشتری استفاده کردند، اما بااین‌حال شما فقط می‌توانید از زاویه انتخابی کارگردان، بازی را تماشا کنید. این فناوری می‌تواند نقش کارگردان و تهیه‌کننده در بازی‌های ورزشی احتمالاً منسوخ تلویزیونی را منسوخ کند، زیرا تماشاگران در خانه قادر به تماشای بازی از زاویه انتخاب خود خواهند بود.

مطالب مرتبط

Jaunt در حال مذاکره برای فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی خود است

شرکت Jaunt در حال مذاکره برای فروش کسب‌وکار واقعیت مجازی (VR) خود به شرکت‌های دیگر است.

سیستم ردیابی چشم برای توصیف حالات چهره در هدست‌های واقعیت مجازی

گوگل به زودی از طریق سیستم ردیابی چشم، تصاویر مجازی شما را در هدست‌های واقعیت مجازی نمایش می‌دهد.

تولید محتوای واقعیت مجازی توسط Experience Veer

اخیراً Veer VR ابزاری برای تولید محتوای واقعیت مجازی مبتنی بر وب راه اندازی کرده است که هدف آن مشارکت کاربران برای ایجاد محتوای بیشتر در جامعه‌ی جهانی VR است.

هدست واقعیت مجازی Acer برای ویندوز

تنها کمتر از یکسال، از عرضه اولین هدست واقعیت مجازی شرکت Acer می‌گذرد و این شرکت جانشین جدید این محصول یعنی Acer OJO 500 را معرفی می‌کند.