مصرف‌کنندگان هنوز به تجهیزات هوشمند اعتماد کافی ندارند

جلب اعتماد مصرف‌کنندگان کلید توسعه بازار تجهیزات هوشمند

شرکت‌های فناوری باید اعتماد لازم را برای استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات هوشمند ایجاد کنند. مصرف‌کنندگان می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که امنیت شخصی آن‌ها به صورت آنلاین نظارت می‌شود.

شرکت‌های فناوری باید اعتماد لازم را برای استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات هوشمند ایجاد کنند. مصرف‌کنندگان می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که امنیت شخصی آن‌ها به صورت آنلاین نظارت می‌شود. تکنولوژی هوشمند در خانه محبوبیت پیدا می‌کند اما شرکت‌های فناوری برای کار در مقیاس بزرگ‌تر، نیاز به ایجاد اعتماد در کاربران دارند.

در شرایط فعلی برای مصرف‌کنندگان دشوار است که بفهمند چه چیزی درست است و چه چیزی ساختگی که این نکته باعث می‌شود حتی ساده‌ترین مسائل حل‌نشده باقی بماند. اریک واگاتا مدیر Gfk Consumer Life ضمن اشاره به این نکته که چرا اعتمادسازی برای صنعت فناوری مهم است، می‌گوید: "ما شاهد روایت‌های متناقضی بر اساس تفسیرهای مختلف از حقایق منتشر شده هستیم. در شرایطی که مصرف‌کنندگان در مورد محصولات و خدماتی مصرفی بر اساس آنچه در اینترنت می‌بینند، تصمیم‌گیری می‌کنند و متوجه این مسئله نیستند که ممکن است این اطلاعات توسط یک ربات (Bot) یا رسانه‌های Deepfake که اطلاعات غلط را انتشار می‌دهند، منتشر شده باشد.

تلویزیون‌های هوشمند این موج را رهبری می‌کند

طبق گزارش MRI-Simmons ، 61 درصد از ساکنان ایالات‌متحده حداقل یک نوع محصول هوشمند در خانه خود دارند. از بین این افراد، 31 درصد سه یا تعداد بیشتری از دستگاه‌های هوشمند دارند. تلویزیون‌های هوشمند با افزایش 5 درصد نسبت به سال گذشته، رهبری این بخش را به خود اختصاص می‌دهد. دستگاه‌های استریم تلویزیون در جایگاه دوم قرار دارند که نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته است. بلندگوهای دیجیتالی نیز در جایگاه سوم قرار دارند. تنها 4 درصد از خانواده‌های آمریكا هدست‌های واقعیت مجازی (VR) دارند و یک‌چهارم با این فناوری آشنا هستند.

شرکت‌های فناوری باید به مسئله احساس امنیت در مصرف‌کنندگان توجه کنند

وقتی نوبت به جذب مصرف‌کنندگان بیشتر برای خرید فناوری هوشمند می‌رسد، تولیدکنندگان محصولات و ارائه‌دهندگان خدمات باید کار بهتری انجام دهند تا مصرف‌کنندگان امنیت را احساس کنند. MRI-Simmons دریافته است که 46 درصد از ساکنان ایالات‌متحده همیشه نگران ایمنی و امنیت این محصولات هستند. این مسئله نگرانی از مصرف‌کنندگان جوان را که از تکنولوژی‌های هوشمند استفاده می‌کنند نیز وجود دارد. آن‌ها می‌دانند که قدرت تکنولوژی می‌تواند خطراتی را فراهم کند. اکثر کاربران نگران اطلاعات شخصی‌شان هستند. طبق گزارش Wagatha، ۵۸ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که برندها چیزهای زیادی درباره آنها می‌دانند.

Wagatha در ادامه می‌گوید: "ما باید این نگرانی‌ها را تغییر دهیم، این ترس‌ها در واقع در برابر آن‌ها قرار دارند و اینها را فرصتی برای ایجاد اعتماد می‌دانیم. آن‌ها مزایای اشتراک‌گذاری اطلاعات را درک می‌کنند که می‌خواهند از آنچه انجام می‌شود مطلع شوند."

مطالب مرتبط

همکاری شرکت‌های Cree Lighting و Synapse Wireless در زمینه روشنایی هوشمند فضاهای خارجی و صنعتی

شرکت Cree Lighting در زمینه تأمین ارتباطات بی‌سیم SimpleSNAP و کاربردهای روشنایی حالت جامد (SSL) به هنگام نیاز به روشنایی با دامنه بالا در مجتمع‌های تجاری ، صنعتی (C&I) ، روشنایی فضای پارکینگ و روشنایی فضای باز با شرکت Synapse Wireless همکاری می‌کند.

افزایش قابل توجه مباحث مربوط به امنیت ساختمان‌های هوشمند در سال 2020

پیش‌بینی کارشناسان امنیت سایبری رشد قابل توجه مباحث مربوط به امنیت ساختمان‌های هوشمند را در سال 2020 نشان می‌دهد.

شرکت brezzl در حال توسعه محصولات هوشمندمدرن و پایدار است و اخیراً یک کمپینی با عنوان Indiegogo برای تأمین بودجه چشم یخچال (Fridge Eye) ایجاد کرده است که باعث می‌شود محتویات یخچال و فریزر در زمان واقعی قابل مشاهده باشد. خریداران از طریق اپلیکیشن تلفن‌های هوشمند می‌توانند هنگام خرید مواد غذایی به میزان مواد غذایی موجود در یخچال خود نیز دسترسی داشته باشند.

گزارش IDC از روند رو به رشد گجت‌های پوشیدنی

موسسه تحقیقاتی IDC می‌گوید که بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی در طول سه ماهه چهارم 2018 رشد چشمگیری داشته است.