IDC از کاهش چشمگیر بازار نیمه‌هادی‌ها با همه‌گیرشدن کووید 19 خبر می‌دهد

IDC از کاهش چشمگیر بازار نیمه‌هادی‌ها با همه‌گیرشدن کووید 19 خبر می‌دهد

IDC تحلیلی غم‌انگیز از بازار نیمه‌هادی‌ها را با شروع همه‌گیر شدن بیماری Covid-19 ارائه داده است که کاهش قابل‌توجهی در مقایسه با رشد کلی و جزئی پیش‌بینی شده، نشان می‌دهد.

IDC تحلیلی غم‌انگیز از بازار نیمه‌هادی‌ها را با شروع همه‌گیر شدن بیماری Covid-19 ارائه داده است که کاهش قابل‌توجهی در مقایسه با رشد کلی و جزئی پیش‌بینی شده، نشان می‌دهد.

IDC در آخرین گزارش خود با عنوان تأثیر COVID-19 بر بازار جهانی نیمه‌هادی، خاطرنشان می‌کند که علی‌رغم بروز این اختلال در زندگی انسان‌ها و همچنین زنجیره تأمین فناوری‌های بین‌المللی، تنها یک‌پنجم شانس بازگشت بازار به پیش‌بینی سال 2020 در زمان همه‌گیری بیماری کرونا وجود دارد.

محتمل‌ترین نتیجه برای این رویداد از دست دادن درآمد سالانه 6 درصد برای بازار جهانی نیمه‌هادی‎ها در سال 2020 خواهد بود. به احتمال زیاد کل قطعات نیمه‌هادی از دست رفته 25.8 میلیارد دلار خواهد بود و اثر آن در طول سال احساس خواهد شد. به گفته این تحلیلگر، تقاضا برای سیستم‌ها و در دسترس بودن قطعات برای مدتی در پایین‌ترین حد خود قرار دارد اما به محض کنترل شیوع بیماری به تدریج بهبودی شروع می‌شود.

گزارش ماه ژانویه BIS Research اظهار داشته است که بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا (IoT) که در سال 2019 به میزان 9.40 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2029 به بیش از 38.61 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد ترکیبی سالیانه CAGR) 15.8) افزایش یابد. در این گزارش آمده است که کل تقاضای بازار برای تراشه‌های اینترنت اشیا (IoT) با افزایش نرخ پذیرش دستگاه‌های مبتنی بر IoT و کاهش هزینه سنسورهای IoT هدایت می‌شوند.

گزارش گارتنر در نتایج اولیه خود از کاهش 11.9 درصدی درآمد بازار نیمه‌هادی در سراسر جهان به 418.3 میلیارد دلار در سال 2019 خبر داده است که از پیش‌بینی‌های این تحلیلگر نسبت به اوایل سال گذشته فراتر رفته است. بر اساس این گزارش اینتل در سال 2019 و سامسونگ الکترونیک در سال‌های 2017 و 2018 مقام برتر را به دست آورند، جایگاه خود را به عنوان یکی از فروشندگان نیمه‌هادی جهانی بدست آورند.

مطالب مرتبط

دولت‌ها در مورد کرونا ویروس با غول‌های تکنولوژی مشورت می‌کنند

کاخ سفید میزبان جلساتی با نمایندگان بزرگترین شرکتهای فناوری جهان برای بحث در مورد شیوع کرونا ویروس است و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز جلسه‌ای را با نمایندگان بزرگترین شرکتهای فناوری در خیابان داونینگ برگزار کرده است.

آیا ویروس کرونا با اینترنت اشیا قابل‌ کنترل است؟

اینترنت اشیا (IoT) توانایی متوقف کردن تکثیر و شیوع Coronavirus را دارد و می‌تواند در آینده برای جلوگیری از چنین موارد اضطراری به کار گرفته شود.

هوش مصنوعی خطر ابتلا افراد به کرونا ویروس را ارزیابی می‌کند

محققان به زودی اپلیکیشن هوشمندی را تولید می‌کنند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را بر اساس احساس و مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، ارزیابی می‌کند و افراد مورد نظر را به نزدیکترین مرکز آزمایش، هدایت می‌کند.

روند رو به رشد ارزش بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا تا سال 2029

بر اساس گزارش جدید تحلیل بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا شرکت تحقیقاتی BISپیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار تا سال 2029 به میزان 38.61 میلیارد دلار رشد داشته باشد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 15.8 درصد برسد.